Бяха връчени наградите за отговорен бизнес 2013 на Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ). Рекорден брой компании участваха в 11-то издание на конкурса в областта на корпоративната социална отговорност в България.
За отличията се състезаваха 56 компании от цялата страна, съобщават от БФБЛ. Победителите бяха определени от независимо жури.
Статуетката в категорията "Инвеститор в човешкия капитал” получи ЧЕЗ България за проекта „ЧЕЗ – инвеститор в здравето и знанието на служителите”. Втората награда бе присъдена на Мобилтел за проекта Top Performers Program. С трета награда бе отличена Енерго-Про Варна за проекта „Фонд за лечение на служители“.
Министърът на труда и социалната политика Хасан Адемов, който връчи наградите в категорията, отбеляза че „корпоративната социална отговорност вече е част от модерната социална политика”.
Призът в категорията „Маркетинг, свързан с кауза” бе присъден на Ивентас, които са партньори на проекта „Човечността има лице” – кампания за набиране на средства за ремонт и купуване на оборудване за първия в България функционален кабинет за бъбречна диагностика сред деца. Подгласници в тази категория станаха Каменица с „Каменица ФЕН купа” и Компас с инициативата „Поправи детството".
Голямата награда в категорията „Инвеститор в знанието” отиде при Телерик за проекта „Академия на Телерик”. Мусала Софт грабна второто място с проекта Конкурс по програмиране CodeIT. Трето място в категорията зае Еврофутбол с проекта „Готови за успех”.
Призът в категорията „Инвеститор в околната среда” бе присъден на Екопак България за проекта „3D Екобус”. Втора награда бе отсъдена на Есри България. Трето място получи ЧЕЗ Разпределение България за инвестицията си в опазването на околната среда и биологичното разнообразие.
Социалният министър Хасан Адемов връчи и наградите в категория „Инвеститор в обществото”. Голямата награда заслужи Globul за проекта „Globul подкрепя създаването на Дневен център за хора с интелектуални затруднения”. На второ място бе класирана Райфайзенбанк за дарителската инициатива „Избери, за да помогнеш”. Третото място бе отсъдено на Пощенска банка за проекта The No Project/PLAY 4 CHANGE.
ЕЙМС Хюман Кепитал България грабнаха специалния приз “Най-добра социална политика на малко или средно предприятие” за проекта „Не питай какво може България да направи за теб, а помисли какво Ти можеш да направиш за България”. Наградата ENGAGE отиде при СИБАНК за проекта „Синьо лято”.
Целта на Годишните награди за отговорен бизнес е да покажат, че успешният и устойчив бизнес инвестира и в обществени каузи, както и да демонстрират най-добрите примери в подкрепа на тази идея.
Кои компании получиха призове от годишните си награди за отговорен бизнес за миналата 2013 година може да прочетете тук.