На всеки му се случва да има мързеливи периоди. Но когато те се проточат твърде много, значи има проблем. Колкото повече свикнете с бездействието, толкова по-трудно ще ви бъде да върнете старата си мотивация и стремеж. От Inc.com съветват да се приложат тези 7 техники за по-голяма мотивация.
1. Създайте списък със задачи
Отлагането е наистина лесно, особено когато говорим за скучни ежедневни задачи. Простото решение е да създадете система от няколко стъпки за всяка по-трудоемка задача. Организирайте списък, който да ви води през досадната част от ежедневието и да направи завършването на задачите лесно и бързо.
2. Засечете време
Ако изпитвате ужас от дългите периоди, нужни за завършването на по-предизвикателните задачи, задайте си таймер за десет минути. В рамките на това време фокусирайте цялото си внимание и концентрация върху тази задача, а след това си дайте почивка. Работата с времеви ограничения може да подобри вашата концентрация и инерция.
3. Започнете от най-малкото
Когато сте изправени пред голяма, предизвикателна задача, лесно може да се почувствате объркани и претоварени и да започнете да си търсите всевъзможни оправдания, за да избегнете работата по нея.
Разделете задачата на по-малки части и ще създадете начин на мислене, които ще ви даде нужната мотивация, за да се справите със задачата, дори и ако не сте в настроение, защото задачата ще бъде толкова малка, че нейното решение ще отнеме само миг.
4. Създайте чувство за спешност
Мързеливи хора отлагат до последната минута, когато простата задача се е превърнала в критичен проблем. Възползвайте се от този навик, като започнете да си поставяте самоналожени крайни срокове. Кажете си, че трябва да направите нещо в рамките на определен период и си представете, че неуспехът ще доведе до негативни последици.
5. Запишете идеите си
Според една теория мързелът всъщност е начин за справяне с претоварването. Ако такъв е случаят и при вас, редовното изчистване на вашето съзнание от всички неща, които трябва да помните и правите, може да ви бъде от полза.
Запишете всичко това на външен носител, без значение от реда и формата, важното в случая е те да бъдат извън вашата глава, така че да можете да се фокусирате над задачите, които вършите в момента.
6. Използвайте 2-минутното правилото
Дейвид Алън, автор на „Getting Things Done“, формулира стратегия за работа с имейли. Според него, ако не може да се справите с даден имейл за 2, или по-малко минути, трябва да се заемете първо с него, в противен случай може да го оставите за по-късно или просто да го изтриете.
7. Потърсете партньор
Ако ви е трудно да се справяте със срокове, намерете човек, който да ви държи отговорни за поетите от вас задължения. Ако този човек е суперактивен, още по-добре!