България продължава да не отговаря на критериите за присъединяването към еврозоната, но въпреки това по индикативния си план-график Министерството на финансите започна своята комуникационна кампания за еврото. В рамките на около две седмици ведомството на Асен Василев първо пусна сайта за еврото, който струва 100 00 лв., след това публикува законопроекта за въвеждане на еврото в България и вече е сключило и първите договори с телевизиите за ефирно време за излъчване на информационните клипове.
На 14 март Министерство на финансите е сключило два договора за ефирно време с Българската национална телевизия и "Нова". Те са публикувани в портала на Агенцията за обществени поръчки на 28 март.
Договорът на МФ с БНТ е за 300 000 лв., а с "Нова броудкастинг груп" – 274 445 лв. без ДДС, като срещу тези пари двете телевизии ще излъчват информационните клипове за присъединяването на България към еврозоната. Видеата са част от информационната кампания на финансовото министерство за популяризиране на еврото в България и от около две седмици те вече се въртят по двете телевизии.
Срокът на договорите е до 31 юли 2024 г., когато приключва първата фаза от информационната кампания. Договорите са подписани без обществена поръчка, а чрез договаряне без предварително обявление.
БНТ ще излъчва клиповете само по БНТ 1, а „Нова“ – в няколко от своите програми – "Нова телевизия", "Диема фемили", "Нова спорт" и "Нова нюз". Излъчванията на 15- и 30-секундните информационни клипове са планирани в най-гледаното телевизионно време.
Министерство на финансите планира и обществена поръчка за създаване и разпространение на информационни и рекламни материали в печатни и интернет информационни медии.
Срокът за изпълнение по тази поръчка се предвижда да бъде 1 година. Рекламата на еврото е част от информационната кампания на Министерство на финансите за популяризиране на еврото на стойност около 10 млн. лв.