Пет начина бизнесите по Българското Черноморие да увеличат клиентите си

01.07.2021 | 14:40
по статията работи: econ.bg
Инсталирането на банкомат в търговски обект може да увеличи броя на клиентите на бизнесите по Българското Черноморие. Това е заключението на международния доставчик на финансови услуги Euronet
Пет начина бизнесите по Българското Черноморие да увеличат клиентите си
Снимка: под лиценза на creative commons

Инсталирането на банкомат в търговски обект може да увеличи броя на клиентите на бизнесите по Българското Черноморие. Това е заключението на международния доставчик на финансови услуги Euronet, който оперира в повече от 170 страни и има богат опит в различни туристически дестинации по целия свят.

От компанията посочват, че пандемията е довела до загуби в световната туристическа индустрия, надхвърлящи стотици милиарди евро, и затова е важно малките бизнеси в курортите да предприемат конкретни стъпки, за да привличат повече туристи. По-долу са представени 5 начина за привличането на повече клиенти в търговските обекти и хотелите по Българското Черноморие.

1. Предложете допълнителна услуга на клиентите си

Удобният достъп до пари в брой е важна услуга, която има потенциала да привлече допълнителни клиенти в обектите, където се предлага. От Euronet посочват, че голяма част от плащанията в курортите по Българското Черноморие се извършват в брой и това предопределя необходимостта от разгръщането на мрежа от АТМ устройства. Според проучване на The ACS Local Shop Report 2018 – 76% от клиентите плащат в брой, но само 58% от търговските обекти разполагат с банкомати.

Именно затова наличието на сигурно и надежно АТМ устройство може да създаде нови възможности за бизнесите и да увеличи печалбите им. 65% от клиентите правят импулсивна покупка след използването на банкомат. Освен това инсталирането на АТМ устройство в магазини, ресторанти и семейни хотели по Черноморието би гарантирало допълнителен приход от наеми. По този начин може да ускори пост-COVID възтановяването в туризма, който е сред най-силно засегнатите сектори от пандемията. Оборотите в курортите могат значително да се увеличат при наличието на банкомати в търговските обекти.

2. Директен маркетинг

Директният маркетинг е ефективна форма на комуникация в случаите, когато бизнесите целят да изградят доверие с клиентите и да общуват с тях. Според проучване на Fundera by NerdWallet 70% от потребителите казват, че директен мейлинг е по-лична и въздействаща от онлайн влиянието. Експертите съветват бизнесите по Българското Черноморие да заложат на персонализирани рекламни съобщения, тъй като те карат потребителите да се чувстват специални и да се доверят на компанията.

3. Обслужване на клиенти

Няма нищо по-важно от това клиентите да се чувстват добре в ресторанта, в който вечерят, или в хотела, в който са отседнали по време на морската си почивка. Затова от Euronet съветват бизнесите по Българското Черноморие да обърнат сериозно внимание на обслужването. Според компанията голяма роля за това имат служителите и затова е важно те да се чувстват оценени и да бъдат стимулирани да се представят по най-добрия начин чрез различни предизвикателства, от които ще получават бонуси. Според проучване на Salesforce Research 89% от потребителите са склонни да направят следваща покупка след позитивно обслужване от страна на служителите. 

Формулата е проста: Щастливи служители = добро обслужване = щастливи клиенти = добри постъпления в банковите ви сметки.

4. Отстъпки и подаръци при покупка

Отстъпките и промоциите продължават да бъдат сериозен стимул за потребителите. От Euronet съветват малките бизнеси в морските курорти да заложат именно на този изпитан метод. За целта е важно внимателно да обмислят стратегията си за продажби и да направят обстоен анализ, за да разберат кои продукти не се продават толкова добре и да направят ексклузивно предложение, за да привлекат повече клиенти. Те с удоволствие купуват стоки с червени етикети. С още по-голямо вълнение правят покупка след като знаят, че ще има допълнителен подарък към нея. Промоции от типа „Две на цената на едно“, „Купи сега и участвай в томбола“, „Карта за отстъпка при покупка“ и други подобни дават чудесни резултати.

5. Тенденции и събития

Организирането на събития в обектите е друг работещ подход. Допълнителните интересни активности са още една причина клиентите да изберат даден ресторант, магазин или хотел. Важно е собствениците на бизнеси да следят тенденциите и да се стремят да отговорят по най-добрия начин на очакванията на потребителите. Примери за малки събития, които могат да се провеждат в обектите, са игри с награди, безплатна дегустация на продукти и други.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 19.04   65 г. – разкрит е "Пизоновия заговор" срещу император Нерон. 548 г. – Тържествено е осветена базиликата Сан Витале в Равена от 27-ия епископ на...