Столицата с безплатен градски транспорт 4

10.01.2013 | 17:45
по статията работи: Александър Димитров
Естонците дават приятен пример с това как може да се мисли за гражданите и околната среда
Столицата с безплатен градски транспорт
Снимка: Sxc.hu

 

400 хиляди жители на една столица в Европа ще разполагат с не какво да е друго, ами с напълно безплатен градски транспорт.

Коя е столицата?

Естония, освен, че е светлинни години напред в сферата на Wi-fi зоните, каквито има дори в най-отдалечените села, отново изненадва приятно своите граждани. С две думи – говорим си за столицата Талин, която е и най-големият град в страната.

От 1 януари тази година всеки, който е регистриран по местоживеене в Талин, ще разполага с транспортна карта. Тя обаче няма да се заплаща по какъвто и да е начин, а се издава безплатно и дава право на безплатен превоз – и с трамваи, и с тролеи, и с автобуси.

Според оценката на анализатори това може да доведе до загуба на приходи около 12 милиона евро на година. Правителството обаче отсича, че не се мотивира от евентуалните дефицити, а по-скоро от „действия в социалната и екологичната сфера“, информират естонските медии.

С оглед на тези съображения, общината на Талин изтъква, че идеята е жителите на града да спрат да ползват личните си автомобили и да се прехвърлят в мрежата на градския транспорт.

Ходът ще е от полза за различните социални слоеве. Бедните, които принципно не могат да си позволят абонаментни карти, вече няма да има нужда да се притесняват за това. Шофьорите пък ще са приласкани от липсата на разходи за бензин. Намаляването на автомобилопотока, според концепцията на проекта, ще доведе и до намаляване на шума в града, както и на замърсяването на околната среда.

Кметът на Талин Едгар Сависаар гордо казва, че този ход ще направи естонската столица „флагман на зеленото движение в Европа“, съобщава „Би Би Си“. Според данните, които медията представя, продажбите на билети покриват едва 33% от средствата, нужни за транспортната система в града. През изминалата 2012 година, близо 75% от гласувалите граждани са били „за“ безплатния градски транспорт в Талин.

Що се отнася за чужденци или други естонци, които не са регистрирани в столицата, билетът за един час остава 1,10 евро, за ден – 3 евро, а за 30 дни – 23 евро, уточнява електронното издание "Бизнес инсайдър".

Оцени статията:
4.50/6
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари 3
Подреди по: Най-нови | Най-стари

Martin Yankov 11.01.2013 | 01:49
и аз искам да живея в еко-флагман
Petyy Todorowwa 06.08.2013 | 17:54
Аами! София отдавна е на тая система. (:
martin rachev 11.08.2013 | 11:21
''Столицата с безплатен градски транспорт'' не се ли отнася за София bull shit :( :(
Veronika Mirazchiyska 30.08.2013 | 21:49
Когато ножът не е опрял до кокала и финансите не са проблем,тогава започваш да мислиш и за други неща,като екологията в случая.Има доста да поработим,докато ги стигнем. п.с.забележете цените и съпоставете билетчето с месечната карта.да не говорим за заплатите в Естония и какъв % от тях заема сумата за едно билетче.Поради необясними причини горивото в България явно е безумно скъпо за автобусите ни...
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...