Търговските вериги призовават да се спазват мерките срещу коронавируса

22.10.2020 | 12:40
по статията работи: econ.bg
Търговските вериги апелират при посещения в магазините клиентите да следват инструкциите за безопасност, поставени на видни места
Търговските вериги призовават да се спазват мерките срещу коронавируса
Снимка: под лиценза на creative commons

Във връзка с нарасналия брой заразени с Covid-19 в България, членовете на Сдружението за модерна търговия (СМТ) - BILLA, Deichmann, dm, Kaufland, Lidl, Mr. Bricolage, ProMarket, T MARKET, Аванти, Фантастико и Хиполенд, призовават за стриктно спазване на приетите мерки срещу разпространението на вируса, които търговските вериги отговорно прилагат. Така ще се гарантират здравето и сигурността както на хората, пазаруващи в магазините на големите търговци, така и на техните служители.

Търговските вериги апелират при посещения в магазините клиентите да следват инструкциите за безопасност, поставени на видни места; да използват препаратите за лична дезинфекция, разположени на входовете на обектите; задължително да разполагат с предпазни маски, тъй като в противен случай няма да бъдат допуснати вътре; да се съобразяват с инструкциите на служителите по сигурността и ако се наложи, търпеливо да изчакват на входа, за да не се получава струпване на хора; да спазват определените посоки на движение и дистанция от поне 1,5 метра от останалите клиенти както при пазаруване, така и при изчакване на касите; по възможност да плащат с банкови карти вместо с пари в брой; да не посещават магазини, ако усетят неразположение или грипоподобни симптоми.

Членовете на СМТ са осигурили: дезинфектанти за посетителите; пропускателен режим, с който да се гарантира оптимален брой клиенти в магазините; лични предпазни средства за служителите – маски, ръкавици и шлемове; прегради на касите и в секторите за директно обслужване на клиенти като щандове за месни и млечни продукти, за топли храни и деликатеси.

Поне два пъти дневно се извършва цялостна дезинфекция на търговските, касовите и складовите зони, на количките и кошниците за пазаруване. Провеждат се и регулярни инструктажи и проверки на спазването на предписанията на здравните власти, внимателно се следи за служители с грипоподобна симптоматика, а част от компаниите въведоха и PCR тестване и разделяне на хората в централните офиси и логистичните центрове на екипи.

В изпълнение на мерките за безопасност водещите ритейлъри у нас продължават да работят в тясно сътрудничество с министерствата на икономиката и здравеопазването и други ключови представители на държавната администрация. Още преди в България да бъде регистриран първият случай на заразен с Covid-19 беше сформирана работна група, в която се включиха министърът и заместник-министърът на икономиката и мениджмънтът на големите търговски вериги, а на по-късен етап се присъединиха и министърът на здравеопазването и членове на неговия екип. В периода на карантината денонощно беше обменяна релевантна информация, бяха обсъждани потенциални рискове пред доставките на хранителни стоки и своевременно бяха решавани възникнали казуси.

Благодарение на това ефективно партньорство и особено на подкрепата от страна на тогавашния заместник-министър и настоящ министър на икономиката г-н Лъчезар Борисов, в България не беше допусната продоволствена криза, а рафтовете на магазините бяха зареждани не само със стоки от първа необходимост, но и с всички останали най- търсени от българите продукти.

В настоящата ситуация на нарастване на броя на заразените, търговските вериги заявяват готовността си да продължат тясното сътрудничество с държавната и  местните администрации, базирано на добрите практики, доказали своята ефективност. От полза за българските потребители е всяка мярка за безопасност в търговията на дребно да бъде съгласувана с бранша. Например, фиксирането на максимален брой клиенти, които се допускат в магазините независимо от площта им, следва да бъде съобразено с търговската площ на различните обекти, която варира от 100 кв. м до повече от 5 000 кв. м.

При липса на диференциран подход някои от магазините ще бъдат препълнени, а други ще останат полупразни. В този случай добра практика би било броят на клиентите да се определя според площта на магазина, например 1 клиент на 10 кв. метра. С цел ефективно прилагане на мерките, от полза би било въвежданите стандартизирани и централизирани правила, да бъдат прилагани локално без тълкувания, за да се избегне хаос в системата и затрудняване на търговията в цели региони.

Членовете на СМТ подчертават още веднъж своята готовност да запазят духа на сътрудничество и взаимопомощ в диалога с институциите за изпълнението на мерките срещу разпространението на Covid-19 и още веднъж призовават за търпение и дисциплина при посещения в магазините, за да може всеки клиент у нас да пазарува спокойно и при максимална сигурност за своето здраве.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 19.11   461 г. – Либий Север е провъзгласен за римски император в Равена. 1493 г. – По време на втората си експедиция Христофор Колумб открива остров, който кръщава...