Технологичната компания "Алибаба холдинг груп" е готова да направи следващата стъпка в развитието си, за да помогне олимпийските игри да станат по-привлекателни, като в същото време съкрати разходите за домакините. Разработчикът на т.нар. облачни услуги (cloud services) и онлайн търговия ще проучи тази възможност по време на игрите в Пьонгчанг.
"Пьонгчанг ще бъде много важен урок за нашия екип, за да видим как работят нещата и какво липсва", каза пред "Ройтерс" ръководителят на маркетинг отдела в "Алибаба" Крис Тун.
Китайската компания, която има спонсорски договор с олимпийските игри до 2028 г., желае да подобри билетните услуги и медийното излъчване. Тя иска да сложи край на неефективната практика за изграждане на местни центрове за данни и IT услуги от нулата за всяка олимпиада.
По думите на Тун "Алибаба" ще изпрати между 200 и 300 служители от всички свои екипи по мениджмънта. Той добави, че иска "организаторите да видят как операциите могат да станат по-ефикасни, ефективни и сигурни".
В Пьонгчанг компанията ще тества технология за бъдещето като разпознаване на лица, насоки за пътуване, създаване на съдържание и по-добри начини за закупуване на олимпийски артикули. Желанието на "Алибаба" е домашните зимни игри в Пекин през 2022 г. "да доставят различно преживяване на потребителите".