Учени от германския център за соларна енергия и водородни изследвания Баден-Вюртемберг (ZSW) публикуваха прессъобщение, според което са създали литиево-йонна батерия, способна да се презареди 10 хиляди пъти и до края да запази до 85% от капацитета си.
Ако подобна батерия се постави в електромобил и собственикът ѝ я зарежда средно веднъж на ден, то тя би функционирала добре в продължение на повече от 27 години, изчисляват от Phys.org.
Подобна технология би стимулирала развитието на електромобилния сектор, който освен от високата цена на моделите в страда и от факта, че скъпите литиево-йонни батерии бързо се амортизират и трябва да се подменят с нови на всеки осем до десет години (в някои случаи дори на три години).
Батериите, които могат да издържат 25-30 години, биха надживели голяма част от другите части в колите или дори самата кола. Ако не са скъпи, те биха дали добър стимул за потребителите да преминат от бензинови на електрически коли.
За да постигнат тези впечатляващи характеристики, изследователите повишили близо четири пъти плътността на създадените от тях батерии, която достигнала до 1100 вата на килограм. Освен за автомобили един ден иновативните батерии ще могат да се използват и за съхраняване на енергията, генерирана от вятърните и слънчеви централи.