През последното десетилетие българите са пътували най-активно през 2008 г. и 2017 г., сочи анализ, осъществен с аналитичния софтуер Tableau. Португалия и Словения са сред новите „горещи“ дестинации, които сме открили през последните години, става ясно още от анализа, осъществен от екипа на българската консултантска компания Тим ВИЖЪН България, която е представител на Tableau за страната ни.
За целта екипът е използвал данни, публикувани от Националния статистически институт и е създал информативни визуализации, които показват някои любопитни тенденции и зависимости. По този начин, след публикуването на интересни анализи по темите за замърсяването на въздуха в София и структурата на автомобилния парк в страната, компанията продължава да представя тенденциите в значими обществени сфери, използвайки отворени масиви от данни и възможностите на системата Tableau.
Изводите от анализа са доста любопитни и дори изненадващи. Португалия и Словения са сред новооткритите дестинации, които са били почти напълно извън туристическия ни радар допреди четири - пет години, след което интересът към тях рязко е нараснал. Същевременно значително е спаднала посещаемостта на Кипър, докато през отминалата година осезаемо се е покачил интересът към зимна Швеция. Любопитно е също, че въпреки имиджа на Австрия като зимна дестинация, посещаемостта на алпийската страна от български туристи е много по-голяма през всеки от останалите три сезона. Пътуванията до Норвегия през летните месеци също са се увеличили осезаемо през последните години.
При създаването на анализа, екипът е приложил и най-новата функционалност на Tableau 10.5, наречена Viz in Tooltip, която позволява включването на още повече информация във визуализациите, без те да се претрупват. Например при преминаване през картата на всяка държава може да се види как са се променяли пътуванията към нея през различните години от изследвания период.
Повече информация и самите визуализации са достъпни Тук.