Макар че пазаруването в реалните магазини днес все още носи 92% от общия обем на търговията на дребно, потребителите все повече очакват да разполагат със същите нива на персонализиране и свобода на настройките, които имат при пазаруването онлайн, сочат данни на IBM Research, цитирани от phys.org
Оказва се, че 58% от потребителите искат да получават на място информация за дадения продукт, а 19% вече браузват в мрежата с мобилните си джаджи, докато са в магазина.
В нов проект учени от IBM Research - Haifa се опитват да пренесат всички ползи на онлайн пазаруването в традиционните магазини. За целта те са създали мобилно приложение, работещо на основата на добавена реалност. То ще предоставя на купувачите всякакви детайли - за разглежданите продукти на рафта, за наличните промоции в съответния магазин и др.
Основно предимство на приложението, е че то ще позволи потребителите да сравняват в реално време различни продукти, докато се движат през магазина. То ще записва снимките, направени с вградената камера на смартфона/таблета, и ще идентифицира заснетите продукти на рафта с помощта на специален софтуер.
Веднъж разпознало продукта, приложението ще покаже детайлна информация за него и ще го сравни с други подобни продукти на базата на няколко критерия, като цена и хранителна стойност (ако става въпрос за храни).
Така например, ако потребителят търси зърнена закуска с ниско ниво на захар, която да е оценена високо от потребителите, приложението с добавена реалност на IBM ще отличи тези продукти от рафта със зърнени храни, които изпълняват зададените условия. Наред с това клиентът ще получи и купон за отстъпка от цената, ако направи покупката същия ден.
Приложението на IBM ще бъде от полза и за самите търговци. С него те ще могат да осъществят по-добра връзка с клиентите си и да разберат кои части от магазините им предизвикват най-силен интерес.
Използвайки данните от движението на потребителите в магазина и интересуващите ги продукти, маркетолозите пък ще могат да получат по-добра представа за предпочитанията на клиентите. Впоследствие тази информация ще бъде използвана за създаването на бъдещите маркетинг стратегии.