Електронни билети за по-"умно" пътуване

24.10.2012 | 17:28
по статията работи: Георги Георгиев
Те са част от визията на Siemens за публичния транспорт на бъдещето
Електронни билети за по-"умно" пътуване
Снимка: Siemens

 

Електронните билети са ключов елемент за създаването на единна и гъвкава система за пътуване в публичния транспорт на бъдещето. До това заключение са стигнали експертите от германския технологичен концерн Siemens, които по-рано тази седмица представиха новата смарт система за пътуване eTicketing.

Представянето се състоя по време на форума за интелигентни транспортни системи ITS World Congress във Виена. Системата ще демонстрира колко лесно е да се организира и фактурира индивидуално пътуване с помощта на специална смарткарта. С нея пътниците ще бъдат таксувани единствено за маршрутите, които използват, a фактурите покриват всичко - от билети за влак и метро до заплащането на паркоместа и наемането на велосипеди.

Правейки публичния си транспорт по-атрактивен, градовете могат да гарантират, че хората ще бъдат по-мобилни в бъдеще, като в същото време защитават околната среда и намаляват задръстванията и свързаните с тях разходи. Крайната цел е създаването на една удобна и лесна за използване алтернатива на личните автомобили.

Самата интелигентна карта eTicketing е с размерите на кредитна карта, която пътниците могат да използват, за да се регистрират за индивидуални пътувания.

Картата е оборудвана с активен радиочестотен идентификационен чип (RFID), който позволява безпроблемното преминаване от услугите на една към услугите на друга транспортна компания или локална мрежа. С нея потребителите ще спестят време, тъй като трябва да се регистрират само веднъж и няма да им се налага да се занимават с различните системи за разплащания.

Смарткартата прави дадената транспортна система достъпна по два различни начина. По-удобен е безконтактният метод, при който пътниците просто трябва единствено да държат картата у себе си. Системата в превозното средство автоматично регистрира чипа, когато пътникът се качи или слезе от него. При контактния метод пътниците трябва да задържат картата пред четец при слизане и качване. И в двата случая те ще бъдат таксувани с най-изгодната цена за въпросната услуга.

Самото разплащане на услугата може да бъде посредством автоматично теглене от сметката на потребителя или чрез кредитна карта. Тук има и алтернатива таксите да се плащат анонимно с предплатена карта.

Освен смарткартата Siemens, поддържат и системата за плащания на eTicketing. Таксуването и продажбата на билети се поддържат централно от системата Ptnova на германските софтуерни разработчици SAP.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...