Как ще изглеждат магазините на бъдещето?

10.01.2013 | 16:00
по статията работи: Александър Димитров
Засилено дигитално присъствие, липса на складове и какво ли още не
Как ще изглеждат магазините на бъдещето?
Снимка: Morguefile

Супермаркетите са една от консуматорските емблеми на днешното общество. Ако преди разчитахме главно на малки квартални магазинчета или дори любимите клекшопове, то сега нещата са различни. Настоящето и бъдещето са в доста по-едри търговски мащаби.

Но как биха изглеждали магазините на бъдещето?

Електронното издание "Бизнес инсайдър", базирайки се на вижданията на компанията King Retail Solutions (KRS), ни предлага една възможна трактовка.

Магазините ще станат много по-театрални като обстановка, много по-...дълбочинни, и много по-силни като преживяване, вместо да са просто място, на което пазаруваме“, изтъква Кристофър Стюдак от KRS. Освен продажбата на продукти, те ще предоставят и добре прекарани мигове на посетителите си“.

Супермаркетите ще са с много по-дигитално присъствие и ще включват известен брой компютри, които ще са налични за потребителите. Еволюцията им ще е от магазин, към шоуруум, към т.нар. „плейруум“ - място, където потребителят ще може да тества директно всичко, което пожелае да разгледа по-обстойно. Като пример от KRS посочват IKEA с нейните мебелни помещения, отворени за клиентите.

d57c8963-84b4-94b9-21f7-2e3d92f57d01

Предложен от King Retail Solutions модел. Снимка: Kingrs.com

Що се отнася до касите – все по-често там ще липсва човешко присъствие и ще се залага на все по-малки и по-малки устройства. Ултимативната цел е каса, малко по-голяма от таблет, на която потребителите ще могат да осъществяват своите разплащания.

Различни дисплеи, показващи цялата гама от продукти, също ще са неизменна част от магазините. Така например в къта за хранене, главните ястия на деня ще се сменят на, да речем, плазмени екрани, информиращи потребителите. Същото се отнася и за продуктите с отстъпки в магазините за обувки, за дрехи или пък техника. От пряк интерес за компаниите ще е тези дисплеи да са възможно най-често обновявани, за да няма изоставане в информацията за клиента.

1ea12505-147b-1f4f-c05c-6cc30f9501a3

Примерен кът за хранене. На дисплеите се редуват хитовите и главни ястия за деня. Снимка: Kingrs.com

И нещо последно, но не по-малко важно. Представете си, че отивате, за да си купите прахосмукачка. Виждате изложения модел, харесвате си го, и чакате някой да отиде до склада в магазина, за да ви донесе опакована прахосмукачка от същия модел. Бъдещите магазини, според KRS, няма да разполагат с вградени в магазина складове. Освен изложените продукти, други такива няма да има, за да се пести място. Вместо инвентар в рамките на супермаркетите, продуктите ще се съхраняват в специални центрове – откъдето и ще бъдат транспортирани до прага на дома на клиента.

Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 12.12   1443 г. – Варненски кръстоносен поход: В Битката при Златица настъплението на кръстоносците, предвождани от Владислав III и Янош Хуняди, към Одрин е спряно от силна...