Някои от най-големите банки и компании постоянно търсят начини да подобрят киберсигурността на своите клиенти и служители, когато става въпрос за техни регистрации на корпоративните им сайтове, пише "Бизнес инсайдър".
От Royal Bank в Шотландия обаче са измислили един наистина нетрадиционен метод да предпазват потребителите си. През февруари те пуснаха нова услуга, която позволява на хората да влизат в профилите си, като въвеждат не какво да е, а отпечатъка от пръстите си.
Междувременно някои от големите играчи на технологичния пазар като Google и Yahoo се опитват да наложат използването на различни биометрични данни на клиентите си, които да им дават достъп в интернет.
Компаниите вече са въвели алтернативни възможности като разпознаване на отпечатъците на пръстите, сканиране на ириса на окото или разпознаване на гласа, за да заменят въвеждането на пароли.
От британската банка Halifax, която е собственост на банковата група Lloyds, се канят да използват друг начин за защита на профилите на своите клиенти, за които никой друг все още не се е сетил.
Те планират да въведат идентифицирането на уникалния ритъм на сърцето на потребителите си, за да им позволят да ползват тяхното интернет банкиране.
От Halifax вече са започнали изработването на специални електронни гривни. Техните клиенти ще използват тези аксесоари, които ще се свързват със смартфоните им, за да им дадат достъп до регистрацията в сайта на банката. Задачата на гривната е да отчете пулса на човека и да я въведе вместо парола.