Повече от 10 компании, включително три от САЩ и една от Европа, проявиха интерес към турския стартъп Goldtag, който позволява на потребителите да осъществяват златни транзакции и да правят златни подаръци чрез мобилните си телефони.
Долунай Сабункуоглу, съразработчик на приложението, заяви, че на този етап няма да продават акции от над 20 процента. Освен международни инвеститори, поне седем местни фирми, включително банка, също предложиха партньорство, каза той, цитиран от в. „Хюрриет“.
„Доверяваме се на потенциала и уникалността на приложението Goldtag. Интересът на инвеститорите ни прави щастливи. Получихме няколко примамливи предложения, но бяхме фокусирани върху по-нататъшното развитие на приложението и увеличаване на броя на потребителите. Можем да оценим предложенията за партньорство през последващ период. Искаме да създадем нова марка за нашата страна, така че изобщо не мислим да продаваме приложението като цяло“, каза той.
Разработчиците очакват приложението Goldtag да бъде изтеглено от поне 50 000 потребители тази година.
Ограниченията за събирания за сватби и други събития, предполагащи присъствието на множество хора могат да помогнат за разширяване на потребителската му база.
Традиционно в Турция роднини и приятели купуват златни монети, гривни и огърлици от бижутерските магазини, за да ги подарят на младоженци.
„Бебешки“ събирания, партита за обрязване, рождени дни и празници около новородени са други социални събития, в които се дават златни подаръци.
Потребителите на Goldtag могат също да купуват, продават и сравняват златни продукти, когато им е удобно, по време на локдаун и комендантски час, свързани с коронавируса.
Стартъпът е подкрепен от технологичния център Hacettepe Teknokent, базиран в Анкара.