Швейцарската банка "Кредит суис" назначи на работа 20 робота, като задачата на повечето от тях е да помагат на банковите служители да дават отговори на оплаквания от клиенти - съобщи изпълнителният директор за глобалните пазари Браян Чин.
Той говори в рамките на Глобалната конференция на Института Милкен" в Бевърли Хилс, Калифорния и обясни, че технологиите ще помогнат на неговите служители да намалят с 50 процента броя на рекламациите в кол-центъра на финансовата институция.
Той добави, че новата технология работи като гласовата система на like Amazon.com Inc, наречена Alexa. Чин нарича новите служители роботи, но не стана ясно дали те имат физическо присъствие или са просто виртуални системи. Не стана ясно и как тези роботи взаимодействат с банковите чиновници.
"Задават им въпроси и те връщат подходящите регулации, вместо служители да се ровят в наръчници или в уебсайтове" - каза Чин. "Те са наистина много добри при обикновени въпроси".
Чин каза, че макар новата технология да позволява на банката да намали персонала на институцията, щатните бройки са се запазили, защото са били наети нови програмисти.