1. AdWords – това са спонсорираните връзки в Google, които при търсене излизат най-отгоре или вдясно от показваните резултати. Ефектът им е доказан при промотирането на разнообразни бизнеси. При Google AdWords вие заплащате не за показването на вашата реклама, а за броя кликове, които посетителите на вашия сайт са направили върху нея.
2. Вирусен маркетинг – качвайте на сайта любопитни новини, снимки и видеа и ги споделяйте във Facebook, Youtube, Twitter, Vbox7 и т.н. Целта е да накарате хората да си ги препращат един на друг и така да ви рекламират, без да заплащате за това.
3. Нюзлетър – разпращайте регулярно безплатна, полезна и интересна информация на възможно най-широк кръг получатели. Дайте на посетителите на сайта си възможност за абониране за вашия нюзлетър. Правете го поне веднъж на месец, като не забравяте в края на съобщението си да добавяте и линк за отказ от абонамента. Директният мейлинг до получатели, които не са се абонирали за нюзлетъра, може и да ви доведе клиенти, но ще се възприеме като спам и ще предизвика негативно отношение. Ако много настоявате да го използвате, опитайте се да се задоволите само с разпращане на покана за абонамент за нюзлетъра си.
4. Входящи линкове – добавете сайта си в интернет каталози (директории) и в приятелски сайтове – така повишавате посещаемостта, но и спомагате за излизането на сайта на по-предни места в Google и останалите търсачки.
5. SEO - оптимизация за търсещи машини – освен входящите линкове, върху рейтинга на сайта ви в Google влияят още над 200 фактора. Излизането на първо място в Google е съвсем реална задача, но изисква усилия и отнема време – понякога и повече от година.
6. Социалните мрежи - присъствайте във форумите и блоговете, включете се в групи където се дискутират темите, свързани с вашия бизнес. Не е достатъчно да четете мненията – бъдете активни - дискутирайте или инициирайте дискусии.
7. Блог – добавете в сайта си блог и пишете в него поне веднъж седмично, за предпочитане – два пъти. Освен че с това давате полезна информация на посетителите, вие ще можете и да контактувате с тях. Не на последно място – редовното добавяне на нова информация е от решаващо значение за рейтинга ви в Google!
8. Тестимониълс – поставете на сайта си свидетелства от доволни клиенти – хората вярват на другите хора, а не на рекламите.
9. Call to action – кажете на хората какво да направят и им дайте стимул да го направят веднага. Може и да не говори много добре за човешката природа, но „Пийте Coca-Cola” е може би най-успешният слоган на всички времена.
10. Банери – това е най-очевидният и най-скъп начин за реклама. Но дори и да нямате достатъчен бюджет винаги можете да поставите ваши банери, на сайтовете на ваши партньори, клиенти или приятели. Но не само там – нямате представа какви неща може да направи за вас вълшебната думичка „бартер”!