Българската народна банка публикува на своята интернет страница съвети за защита на потребителите, които ползват онлайн и мобилно банкиране. Материалът съдържа практическа информация в помощ на потребителите при вземане на решение за избор на подходящ финансов продукт, както и полезни съвети за защита и разрешаване на потребителски спорове.
В подробна брошура са описани видовете банкови сметки, такси и кога се начисляват. А също и за депозитите и влоговете, банковите карти - видове и условия по тях, видовете кредити - предназначение и особености.
Към всеки продукт има секция с полезни съвети за потребителите на финансови услуги за какво да внимават и какво непременно да проверят, преди да ползват съответния продукт или услуга.
Специално място е отделено на предпазването от различни видове злоупотреби при ползването на банкови продукти - от изтичане на лични данни, през измами при теглене от банкомат до фишинг и други видове измами.
Отделна секция има за решаването на потребителски спорове. Съветът е първо да се направи опит за разрешаване на спора с обслужващата банка или финансова институция. Следващи стъпки са искане на съдействие чрез помирителни комисии и жалби до различни институции.
Преди да изберете услуга, прочетете внимателно и разберете условията, обърнете специално внимание на всички такси и разходи, помислете за сигурността, подайте жалба, ако смятате, че правата ви са нарушени. Тези съвети, развити в детайли, можете за прочетете тук.