Фирмите все по-често се питат с какво може да им е полезно бизнес блогването. Вие искате повече посетители на сайта, но не се замисляте как хората ви намират в онлайн пространството.
Първо – те пишат името ви в браузъра си, но това са хора, които вече ви познават и това не е от полза за създаване на допълнителен трафик. Друг вариант е да си платите за трафик чрез купуване на списък с имейли, но това не ви го препоръчваме, защото е скъпо и незаконно. Платените реклами са друг начин, свързан със солиден финансов ресурс. Но свършат ли парите, свършва и трафикът!
Ето го и най-ефикасното решение – блогове, социални мрежи и търсачки.
Блогът е място за редовно промотиране на съдържание, свързано с вашия бизнес или индустрия. Чрез блога се привличат потенциални клиенти и редовно се информират настоящите. Той е надежден метод за стратегическо промотиране на оферти. Ако клиентите се нуждаят от повече информация, блогът е лесен начин да им се представи. Един блог със своето съдържание изгражда доверие и ви превръща в експерт в индустрията.
Успешен блог – съдържа информация за добри практики, интересен начин за представянето й, в него се създава образователно съдържание, отговори на въпроси, свързани с проблеми, с които хората се сблъскват. Желателно е да има информация за нишата, в която предлагате вашите продукти, услуги, а не лична такава. Преди време думата „блог“ се свързваше с личните блогове за живота на хората, но днес има нова практика – чести публикации с ново и интересно съдържание за бизнеса/индустрията с цел привличане на нови клиенти.
Пример: Ако човек има въпрос или проблем, той най – често търси онлайн и ако вашият блог пост съдържа отговори на тези въпроси, той ще ги прочете, което ще го направи посетител и може би ще го привлече като клиент.
Всеки път, когато се напише една статия онлайн, това я превръща в нова страница, което е още една нова възможност за класиране в по-предни позиции. Това от своя страна означава нов трафик за сайта ви.
Как блогът помага на бизнеса ви?
Когато хората го посещават и се интересуват от съдържанието му, това означава, че е много вероятно да се интересуват и от офертите, които им предлагате. Това означава, че блогът е способен да промотира продуктите/услугите ви и това да доведе до желани от вас резултати за бизнеса ви.
Друга основна функция на блога ви е да ви превърне в експерт, на който хората да се доверяват, защото колкото повече полезно съдържание създавате, за толкова повече хора се превръщате в надежден източник на информация, съветват от Inbound.bg.
Бизнес блогване – маркетингов подход, който се използва, за да се създаде на бизнеса ви по – добро онлайн присъствие. Самото блогване е създаването на съдържание под формата на пост в сайт. Когато се прави бизнес блогване, то обикновено е на конкретна тема, свързана с вашия бизнес.
Онлайн присъствие – възможността хората да търсят за вас и да ви намерят в интернет пространството. Бизнесът ви да се появява в търсещи машини, социални медии, в други блогове и т.н.
И така, бизнес блогването се различава от нормалното блогване, защото не е с персонална насоченост за лични преживявания, харесвания и цели. Бизнес блогването не е просто хоби, а маркетингов канал с цел разрастване на бизнеса.
Нека все пак да обобщим основните ползи.
1. Всеки път, когато напишете нов блог пост, това е още една страница за индексиране в сайта ви, т.е още една възможност за показване в търсачките и да си докарате трафик. Това пък показва на Google, че сайтът ви е активен. Блогването ви помага да ви откриват по – лесно в социалните медии, защото всеки създаден пост може да бъде споделен във Facebook, Twitter, LinkedIn и други, а това спомага за представяне на бизнеса ви пред нови хора, които може би не са запознати с него.
Всички постове поддържат присъствието ви в социалните медии и вместо постоянно да измисляте ново съдържание, блогът просто запазва всичко важно за дълъг период от време, с което си подсилвате онлайн присъствието и едновременно привличате нови посетители. Прекрасна симбиоза, нали?
2. Сега, след като вече знаете методи за увеличаване на трафика, следващата стъпка е превръщане на този трафик в лийдове.
Всеки пост е нова страница за индексиране, но също и възможност за генериране на лийдове с помощта на призив към действие (call-to-action) към всеки пост. Най-често те предлагат безплатни неща или промоции, общо взето всякакви неща, които биха накарали някой да осигури информация за себе си, за да ги получи. Ето и как работи: посетителят идва на вашия сайт, вижда призива за някаква оферта, натиска call-to-action бутона и вие го препращате на страница с формуляр за попълване на информация. След като тя е предоставена, вие получавате необходими данни за бизнеса си, а посетителят получава офертата.
Имайте предвид, че не всеки посетител ще се превърне в лийд, и това е напълно нормално.
3. Най-добрите бизнес блогове предоставят необходима и интересна информация, и ако постоянно предоставяте на вашите потребители качествено съдържание, това ще ви помогне да си изградите авторитет сред тях. Как бихте се почувствали ако публикация, която вие сте написали, е изпратена на потребител в нужда и му помогне, а той от своя страна я изпрати на друг и после на друг, а той на приятелката си, а тя на колегата си…разбрахте смисъла, нали?
А когато хората намират отговори в статии, написани от вашата компания, е много по-вероятно да се включат в търговския процес, вярвайки, че вие знаете какво правите, щом им предоставяте тази полезна информация. Така те са склонни да се включат в търговската дейност, информирани, доволни и сигурни в себе си. Пък и сте им помогнали в миналото и са склонни да ви вярват в бъдеще!
4. Дългосрочни резултати – написаните вече веднъж статии не спират да оказват влияние, дори когато вие вече не се занимавате с тях. Всеки иска докато си почива, сайтът му да има висок трафик и да носи приходи. Добра новина, именно с блогването постигате това. Вие сядате за час-два, написвате нещо интересно по дадена тема и продължавате живота си, но този пост стои в архива ви и всеки път, когато някой потърси отговор на тази тема, хоп, ето го вашия пост, който е там, за да помогне.
Този пост е събрал 100 гледания и 10 лийда за месеца, другия ще има още 50 гледания и може би 5 нови лийда, някой нов ще го открие в социална мрежа, ще го сподели, после активността ще намалее, но вие вече сте събрали 150 гледания и 15 лийда. И това не е всичко – този пост вече се класира в търсачките, което означава, че всеки ден, седмица, месец и дори години напред този пост ще докарва трафик на сайта ви.
И така, сега докато си почивате, хората ви търсят и по-важното намират. Усилията, вложени вчера, утре ще се отплатят двойно. (Около 70% от трафика всеки месец е на база стари постове, а не новите за самия месец.)
Един от всеки 10 поста се превръща в такъв „евъргрийн“ пост, който носи все повече и повече трафик с всеки изминал ден.
Някои хора ползват блогването като начин за тестване на самата компания, рекламни кампании и други, без изразходване на финансов ресурс. Други прилагат блогването като ПР стратегия.
Това доказва колко необходимо е бизнес блогването в днешно време и макар да не виждате моментални резултати, не се притеснявайте, те са там. След време ще можете на база на вашите резултати да определяте потенциален трафик, лийдове, дори клиенти, без допълнителни ресурси.