Японската компания "Тойота" (Toyota) съобщи в сряда, че ще инвестира 1 милиард щатски долара в азиатската компания Grab. Изглежда японският производител на автомобили иска да се разпростре отвъд основната си дейност в сектора на "мобилността".
Grab, чието седалище е в Сингапур, е водещ играч на азиатския пазар и по-рано тази година се съгласи да придобие регионалната дейност на американския гигант Uber.
По информация на "Капитал" компанията с централа в Сингапур е основана през 2012 г. и за няколко години успя да разшири значително дейността си в региона, като оперира вече в осем държави. Освен предлагането на услуги за споделено пътуване има и платформа за мобилни плащания GrabPay, разработена за пазари с недостатъчно добре развито банкиране.
В средата на лятото на 2017 г. предприятието получи инвестиция на стойност 2 млрд. долара от Softbank и Didi Chuxing с цел изпреварване на конкурента Uber. След постигане на сделка с основния си конкурент и обезпечаване на лидерството си за страната, дневният ред на Grab се фокусира върху разширение на бизнеса в Индонезия, като още в началото на миналата година беше обявено, че ще вложи 700 млн. долара в тази инициатива.