Българската гражданска въздухоплавателна администрация не е приела за основателна жалбата на нискобюджетната авиокомпания "Уиз ер" (Wizz Air) срещу изравняването на летищните такси за двата терминала на летището в София. Това се разбира от съобщение на превозвача.
Wizz Air е уверена, че е представила неоспорими аргументи, както и количествени икономически анализи, които подчертават нейната позиция, и ще оспори решението както пред националните съдилища, така и пред институциите, отговарящи за конкуренцията и държавните помощи в Европейския съюз, посочват от превозвача.
Те вече обявиха, че при такова решение на българската въздухоплавателна администрация ще сезират Брюксел.
"Wizz Air е разочарована от решението на Българската гражданска въздухоплавателна администрация, която подкрепя дискриминационната схема за прилагане на летищните такси на летище София. Авиокомпанията твърди, че новата схема е нарушение както по отношение на процедурата, така и на закона, което води до нарушаване на конкурентната среда на летище София и до създаване на незаконно конкурентно предимство и потенциална държавна помощ в полза на всички превозвачи, използващи Терминал 2", смятат от компанията.
От началото на годината летищните такси, плащани от превозвачите на летището, бяха изравнени. Тогава ирландският превозвач "Райън ер" премести полетите си на новия, по-модерен терминал, но "Уиз ер" реши да остане на стария. Причината за това е, че нямаше възможност да премести всичките си полети от Терминал 2 и се опасяваше да не обърква клиентите си.
С увеличаването на нискобюджетните полети от София и двата терминала вече имат недостиг на капацитет в допълнение на това, че условията, които предлагат, са различни, а таксите - еднакви.