"Фейсбук" изпадна от списъка с първите десет най-ценни марки в света. Това сочи класация на организацията Interbrand, която за 14-а година "най-добрите глобални марки".
Списъкът днес се оглавява от "Епъл", "Гугъл" и "Амазон" и те са на тези позиции с малки размествания от години.
Преди две години "Фейсбук" бе на осмо място. Репутацията ѝ обаче падна след скандалите с лични данни от последните години, отбелязва телевизия Си Би Ес.
Компаниите, успели да утвърдят дадена марка, често разчитат на по-голяма лоялност от страна на потребителите, а и могат да си позволят по-скъпи продукти и услуги от конкуренцията. Това е една от причините всички да опитват да защитят и развият марките си.
В класацията на "Интербранд" "Епъл" води убедително, а след "Амазон" са "Майкрософт", "Кока-Кола", "Самсунг", "Тойота", "Мерцедес-Бенц", "Макдоналдс" и "Дисни". Разликата между точките на първия и последния в този списък е пет пъти.
"Интербранд" прави класацията си на базата на финансовите резултати на компанията, влиянието на бранда върху изборите на потребителите и способността да създава лоялност.
В случая на "Фейсбук" стойността на марката през 2017 г. бе 48.2 млрд. евро, когато тя бе осм Сега е спаднала до 39.9 млрд. евро. Преди нея сега са Бе Ем Ве, Ай Би Ем и "Интел". На мястото на "Фейсбук" влиза "Дисни" - с 11% увеличение до 44.4 млрд.
За сравнение, марката "Епъл" струва 234.2 млрд. според класацията, или с 9% повече, отколкото през 2018 г.