Цяла нощ продължиха проблемите с достъпа до социалната мрежа „Фейсбук“, която изглежда вече се е възстановила след 14-часовото прекъсване в целия свят. Но все още не е дала обяснения за случилото се.
Първите данни за потребители, които не могат да се логнат в профилите си или не могат да публикуват статуси в приложението, бяха подадени около 18 часа българско време вчера.
От „Фейсбук“ прибегнаха до „Туитър“, за да съобщят, че са наясно с наличието на проблем и работят за отстраняването му.
Потребители на другите популярни приложения, които са собственост на компанията – „Инстаграм“, „Месинджър“ и „Уотсъп“ също се оплакаха от проблеми с използването им.
Последният път, когато Фейсбук изпита подобен срив, бе през 2008 г., когато компанията имаше едва 150 млн. потребители на фона на днешните 2,3 милиона.
В отговор на слухове и спекулации в други социалните мрежи „Фейсбук“ заяви, че проблемът не е в резултат на DDoS кибератака.
Проблемите на фирмата може да ударят по джоба ѝ заради нанесени щети на рекламодатели, които може да се наложи да бъдат възстановени, коментира Би Би Си.
„Фейсбук“ за лична употреба е чудесно нещо – но какво става, когато разчитаме на големи компании като тази да осигуряват бизнес услуги?“, питат експерти.
Само преди седмица Елизабет Уорън, която се надява да бъде кандидат на демократите за президент на САЩ през 2020 г., заяви пред „Ню Йорк таймс“, че „трябва да спрем това поколение от големи технологични компании да използват политическата си мощ, за да оформят правила в тяхна изгода“.