Плановете на "Холдинг БДЖ" за печалба от 10 млн. лв. за полугодието си останаха на хартия. Вместо това дружествата от групата завършиха периода между януари и юни с обща загуба от 9.07 млн. лева. Увеличението на превозените товари и пътници не успя да стопи ръста при оперативните разходи за персонала (+ 10 млн. лв.), за електроенергия (+ 7.5 млн. лв.) и за външни услуги (почти 3 млн. лв. повече). Това показват числата във финансовия отчет на групата "БДЖ", публикувани на сайта на Министерството на финансите.
Преди година държавната жп компания беше на печалба от 466 хил. лева.
Реално през периода групата "БДЖ" е платила по-малко лихви за просрочие на задължения, с над 8 млн. лв. повече са приходите от превози на товари и пътници, с 201 хил. лв. са нараснали събраните такси от чуждестранни жп администрации за ползване на вагони. А железницата е намалила и със 172 човека персонала си.
БДЖ всъщност оживява благодарение на приходите от държавната субсидия за изпълняване на ангажиментите си на обществен превозвач, която пълни 45% от бюджета на държавната компания. Общо 28% от него се падат на паричните постъпления от превозени товари и още 11% са от билетите от пътници.
Общо групата "БДЖ" дължи към юни 364.89 млн. лв., като задълженията й са намалели с 6.4 млн. лв. спрямо края на 2018-а. Сред кредиторите са Национална компания "Железопътна инфраструктура" - за такси за ползване на жп мрежата, чуждестранни жп администрация - за ползване на техния релсов път, "Лукойл" - за получено гориво. Има дългове и към банки, общо да над 205 млн. лева.