Ако вземем предвид всички анимационни персонажи, които някога са били използвани за реклама на продукти, то членовете на праисторическото семейство Флинтстоун несъмнено са най-експлоатираните образи от рекламната индустрия, поне в САЩ.
През годините на излъчване на шоуто от 1960 до 1966 г. симпатичните герои – икони на американския начин на живот, рекламират продукти, които определено не са съществували в каменната ера. Сред тях са цигарите Winston, крилцата на Kentucky Fried Chicken и шампоаните на Dove, припомня сайтът за реклама AdvertisingAge.
Историческите неточности обаче никога не са били проблем както за продуцентите, така и за рекламодателите. Така от самото начало Фред, Барни, Уилма и Бети започват да рекламират достойствата на цигарите Winston, чиито производители са спонсори на първия сезон на сериала.
Този факт тогава не стряска никого, тъй като в онези времена цигарените компании се опитват да убедят американците, че пушенето е дори нещо полезно, а самият сериал е предвиден за гледане от възрастни. Фред и Уилма са първата екранна двойка в, която се повява в леглото по време на прайм тайма в САЩ, а по-късно се оказва, че Бети и Барни не могат да имат деца, което води до осиновяването на Бам-Бам.
Характерно за периода тогава е, че самата реклама на цигарите Winston, както и на други продукти, като на сладкото Welch's Grape, се появява като интегрирана част от действието в епизодите.
През 1970 г. златната ера на цигарените компании тръгва към своя залез, след като американският Конгрес приема закон, забраняващ рекламата на цигари по телевизията и радиото.
Макар никога да не показват някой от героите си с рак на белите дробове, създаделите на Флинтстоун се включват със социална реклама, промотираща дейността на Американската асоциация за раковите заболявания. Отделно логото на цигарите Winston бива премахнато от началните надписи на епизодите от първия сезон.
През следващите години членовете на прочутото семейство продължават да рекламират различни продукти като бирата Busch и продуктите за коса на Dove. Праисторическата фамилия става толкова популярна, че в края на 60-те фармацевтичната компания Miles Laboratories (днес Bayer) дори пуска серия от витамини под марката „Флинтстоун“.