Марката и логото на Apple са оценени като най-скъпите в света, струващи близо 119 млрд. долара, което пък е повече от брутния вътрешен продукт на Мароко, Еквадор и Оман взети заедно.
Американската фирма, базирана в Силициевата долина и вече най-голямата компания в света с пазарна стойност, равняваща се на 591 млрд. долара, отчете увеличение на стойността на марката си с 21% за последните 12 месеца. Това сочат данните на годишния доклад на Interbrand за най-добрите марки в света.
Apple, която лесно се разпознава с емблематичната „отхапана ябълка“, поведе в класацията и надмина традиционно известни марки като Coca Cola, McDonalds и Gilette.
Като цяло стойността на бранда Google се е повишила с 15% до 107 млн. долара, достигайки второ място в подреждането. Третата най-скъпа марка е Coca Cola с 3% ръст в стойността си до 81,5 млрд. долара. Следват IBM със 72,2 млрд. долара и Microsoft с 45,5 млрд. долара оценка.
Facebook пък, въпреки че не е в топ 10, отбелязва най-големия ръст в стойността на марката си – с 86 на сто за година до 14,3 млрд. долара. Това я поставя чак на 29-о място в класацията.
Ето кои компании попадат в топ 10 на тазгодишната класация за най-скъпи марки в света:
-
Apple - $118bn
-
Google - $107bn
-
Coca-Cola - $81bn
-
IBM - $72bn
-
Microsoft - $61bn
-
GE - $45bn
-
Samsung - $45bn
-
Toyota - $42bn
-
McDonald’s - $42bn
-
Mercedes-Benz - $34b