Първоначалният облик на BranchOut бе този на приложение, базирано във Facebook и свързващо професионалните начинания на приятелите ви в социалната мрежа. Нещо като LinkedIn, но вградено в рамките на империята на Марк Зукърбърг. Най-силната страна на BranchOut бе добавянето на нови и нови потребители посредством различни методи, които разширяваха кръгозора на кариерни ви планове.
Доста бързо приложението си спечели цели 25 милиона регистрирани потребители и акумулира инвестиции в размер на 25 милиона долара през пролетта на текущата 2012 година. По този начин общите инвестиции в проекта се покачиха до 49 милиона долара, идващи от компании като Accel Partners, Redpoint Ventures, Mayfield, Norwest Venture Partners и други.
В момента, уточнява AllThingsD, BranchOut има 30 милиона потребители, 3,4 милиона от които използват приложението всеки месец.
Големият въпрос е сега накъде? С този начален тласък, конкурентът на LinkedIn трябва да намери начин за допълнителна експанзия на позициите си и по-широк обхват спрямо аудиторията. Затова не е учудващ и ходът, че вчера, на 8 октомври, BranchOut стартира своя собствен самостоятелен сайт – далеч от опеката на Facebook и ограниченията, произтичащи от това.
Страницата е в типичните „одежди“ на социалните мрежи и конфигурациите, осигуряващи контакт между потребителите според интересите им. Резюметата на регистрираните потребители са публични, има свръзка с хитовия сайт Pinterest относно „забождане“ на вдъхновения и различни идеи, има дори и графа с отбелязване на кариерните ви постижения като служител.
„Целта на пускането на отделния сайт е да се уловят и споделят професионалните моменти, които са отвъд постното черно-на-бяло резюме“, изтъква главният изпълнителен директор на компанията Рик Марини.
Ходът е дързък. Не само защото по този начин се анулира приложението във Facebook, акумулирало милионна аудитория, от която не се знае каква част ще се прехвърли в сайта. Не по-малко дръзко е и решението да се съкрати част от персонала, за по-добър фокус на компанията спрямо това, което прави.
„Приоритетите са други“, уточнява и самият Марини.
От BranchOut обаче не забравят и важността на поддържането на реноме в социалните мрежи. Компанията се състои от едва 40 души в момента, като 4 от тях акцентират върху промените в платформата на Facebook, за да опознаят бившето маркетингово ядро и настоящ полезен инструмент за набиране на нови фенове.
Марини очертава една много важна промяна в начина на функциониране на приложението, станало самостоятелен сайт. Централна идея зад него не е добавянето на нови потребители, а въвличането и „ухажването“ на вече съществуващите приятели във вашите списъци. Ръководителят поставя BranchOut в една много специална ниша между LinkedIn и Facebook.
“LinkedIn е доста добра база от данни с най-различни хора, срещнали се на някоя конференция например. Аз обаче не съм заинтересован от това да споделям с тях всеки ден“, изтъква той. „Същевременно Facebook е доста по-лична социална мрежа. Потребителите търсят нещо, което да е по средата“.
Думата „дързък“ и смисълът ѝ ще продължава да се свързват с Марини и неговата компания. Това си проличава и при самото пускане на сайта на BranchOut, който не може да „изнася“ съдържание посредством обичайните бутони за споделяне във Facebook или Twitter. Акцентът върху тази странна смесица от публично, лично и професионално предоставяне на информация може да изиграе лоша шега на Марини, но може и да го изстреля нагоре.
„Имаме 30 милиона потребители. Разполагаме и с 49 милиона долара, събрани с времето. И ако ще правим нещо, това е да бъдем дръзки“, заключава той.