Растежът на интернет компанията Facebook е достигнал най-ниското си ниво за последните две години, показват данните за приходите й от последното тримесечие. От фирмата коментират, че разходите за научни изследвания са причина за по-малката печалба, съобщава „Ройтерс“.
Акциите на най-голямата социална мрежа в интернет се свиха с 2% в сряда, показват резултатите. За Facebook по-слабият растеж не е изненада на фона на сериозните инвестиции, които прави фирмата. Това включва придобиването на мобилното приложение WhatsApp, платформата за споделяне на снимки Instagram и очилата за виртуална реалност Oculus Rift.
Така оперативните разходи на социалната мрежа само за първите три месеца на годината са скочили с 83%. С още 133 на сто са се увеличили и тези за маркетинг и продажби.
В същото време от Facebook отчитат, че потребителите им са нараснали с 13 на сто до 1,44 млрд. души за разлика от началото на 2014 г., като 87 на сто от тях ползват услугите на социалната мрежа през смартфони и други мобилни устройства.