През тази година Facebook започна сериозна кампания свързана с видеоклипове. Наскоро стана ясно, че от най-голямата социална мрежа в света са предприели проект, с който целят да внедрят колкото се може повече музикални видеа в новините си, съобщават от Business Insider.
От компанията са започнали разговори с продуценти и изпълнители, за да получат достъп до правата на техните музикални продукти. Това означава, че от Facebook дават всичко възможно, за да засилят позициите си във „видео войната“ с притежаваната от Google видео платформа Youtube. Дълги години сайтът беше едноличен господар, когато ставаше въпрос за излъчването на видеоматериали в интернет. От Facebook обаче са твърдо решени да променят този факт.
Сериозен бум в броя на гледанията на видеоклипове се забелязва през последните месеци в най-голямата социална мрежа. Според източници на компанията на Марк Зукърбърг, над 4 милиарда видеа биват гледани от потребителите на Facebook всеки ден. Може би това е една от главните причини от компанията да искат да добавят и музикални клипове. От звукозаписните компании ще решават кои видеа да присъстват в социалната мрежа.
Политиката на Зукърбърг е да предлага по-голям процент от печалбите от реклами на изпълнителите и техните продуценти, отколкото предлагат от Youtube. От Facebook също съобщиха, че ще се опитат да предотвратят максимално разпространяването на видео файлове с неразрешено съдържание.
Слуховете, че от социалната мрежа са започнали проект за музикална платформа, която да се конкурира с Apple Music и Spotify, се оказаха неверни. Все пак се очаква огромен процент от новите музикални продукти да бъдат представени в Facebook през следващите месеци.