Heineken N.V. обяви финансовите си резултати за 2019 година

13.02.2020 | 16:20
по статията работи: econ.bg
Нетният приход отбелязва органичен ръст от 2.0%, като нетният приход на хектолитър има ръст от 2.3%. Оперативната печалба бележи органичен спад от 0.8%, повлияна от значителните размери на инвестициите на компанията
Heineken N.V. обяви финансовите си резултати за 2019 година
Снимка: под лиценза на creative commons

Heineken N.V. (EURONEXT: HEIA; OTCQX: HEINY) обяви финансовите си резултати за 2019 година:

• Нетни приходи с органичен ръст от 5.6%; нетни приходи на хектолитър с 3.3% 

• Консолидиран обем бира бележи ръст от 3.1%;

• Обемът на продажбите на Heineken® бележи ръст от 8.3%, най-доброто представяне за повече от десетилетие;

• Оперативна печалба с органичен ръст от 3.9%;

• Оперативна печалба с марж от 16.8% (-12 bps);

• Нетна печалба в размер на 2,517 млн. евро, с органичен ръст от 4.3%;

• Разреден EPS (beia) 4.3 евро (2018г: 4.18 евро).

Жан-Франсоа ван Боксмеер, председател на изпълнителния съвет/изпълнителен директор: „През третото тримесечие нашето портфолио бири постигна стабилен ръст в обема в размер на 2.3% и то на фона на високите резултати постигнати през лятото на миналата година. Ръстът на бранда Heineken® скача до 7.4%. Наблюдаваме нестабилност на част от нашите пазари, която очакваме да продължи до края на годината. Продължаваме да инвестираме за постигане на печалба в дългосрочен план за нашите акционери. Очакваме органичен ръст на оперативната печалба в размер на около 4%.

2019 г. е поредната година, в която постигнахме превъзходни резултати, със забележително силно представяне през втората половина от годината. Растежът е добре балансиран, с ръст на обема на бирата от 3.1% и с повишение на приходите за хектолитър с 3.3%, водени от стабилни цени и фокус към Премиум портфолиото. Ръстът на бранда Heineken® скача до 8.3%, като повече от 40 държави са постигнали двуцифрен ръст. Успешното реализиране на Heineken® 0.0 продължава и е вече наличен на 57 пазара.

Стратегията ни продължава да е ориентирана към растежа, с все по-голям акцент върху неговата устойчивост, както в социален, така и в екологичен план. През последното десетилетие, сме намалили потреблението ни на вода с почти една трета, до 3,4 хектолитра вода на произведен хектолитър. Увеличихме също и потреблението на възобновяемата енергия в производството до 19%. На повече от 60 пазара, изразходвахме над 10% от медийният бюджет на Heineken®, за информационни кампании за повишаване на отговорното потребление.

Завършихме годината с органичен ръст на оперативната печалба от 3,9%. В контекст на увеличените вложени разходи, продължихме да работим върху ефективността на операциите ни, докато непрекъснато инвестираме в нашите брандове, програмата ни за устойчивост и дигиталната ни трансформация. 

Гледайки напред към 2020 г., очакваме оперативната ни печалба да има среден едноцифрен ръст на органична основа, при липсата на основни негативни макроикономически и политически развития.“

РЕГИОНАЛЕН ОБЗОР ЕВРОПА

• Продажбите на бира бележат незначителен органичен спад от 0.4%, но с ръст през втората половина на годината. Премиум и LONO портфолио бири отбелязаха среден едноцифрен ръст, а Heineken® 0.0 бележи среден двуцифрен ръст.

• Нетният приход отбелязва органичен ръст от 2.0%, като нетният приход на хектолитър има ръст от 2.3%. Оперативната печалба бележи органичен спад от 0.8%, повлияна от значителните размери на инвестициите на компанията за обновяване на технологиите ни и дигиталните платформи.

• Във Великобритания общият обем нараства слабо. Общият обем бележи среден едноцифрен ръст. Премиум портфолио бири отбеляза висок едноцифрен ръст, благодарение на Heineken® и Birra Moretti. Обемът на сайдер портфолиото бележи спад с едноцифрен ръст, поради нарастване на конкурентните марки сайдери през изминалата година. Благодарение на недвижими имоти в лицето на повече от 2500 пъбове, компанията се придвижва крачка напред по отношение на инвестиции, постигайки забележителни резултати за този пазар. 

• Във Франция обемите нараснаха слабо през четвъртото тримесечие и годината приключва с лек спад. Премиум и крафт портфолиата продължават да се увеличават с двуцифрен ръст, като водещи марки са Affligem и Lagunitas. Създаде се интерес у почти половината ни потребители по отношение на Gallia – успешен парижки крафт бранд. 

• В Испания продажбите на бира бележат лек спад, повлияни от частичното изваждане от продажба в голяма търговска верига. Портфолиата от крафт и сайдер бири са се увеличили двойно, а Премиум портфолиото отбелязва висок едноцифрен ръст.

• В Италия обемите отбелязаха среден едноцифрен ръст, благодарение на двойно нарастващите продажби с водещо позитивно представяне от Ichnusa и Messina.

• В Полша продажбите на бира бележат висок едноцифрен спад, което доведе до двойно намаление в портфолиото, поради лоши условия на свиващия се пазар. Премиум и LONO портфолиа, обаче, продължават да растат. Интеграцията на Namyslow също отбелязва добър прогрес. 

• В Нидерландия продажбите на бира отбелязаха среден едноцифрен спад, вследствие на силно конкурентни марки, въпреки силните летни резултати от миналата година. Развива се интерес към бирария Oedipus, силен амстердамски крафт бранд.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...