Heineken N.V. (EURONEXT: HEIA; OTCQX: HEINY) обяви финансовите си резултати за 2019 година:
• Нетни приходи с органичен ръст от 5.6%; нетни приходи на хектолитър с 3.3%
• Консолидиран обем бира бележи ръст от 3.1%;
• Обемът на продажбите на Heineken® бележи ръст от 8.3%, най-доброто представяне за повече от десетилетие;
• Оперативна печалба с органичен ръст от 3.9%;
• Оперативна печалба с марж от 16.8% (-12 bps);
• Нетна печалба в размер на 2,517 млн. евро, с органичен ръст от 4.3%;
• Разреден EPS (beia) 4.3 евро (2018г: 4.18 евро).
Жан-Франсоа ван Боксмеер, председател на изпълнителния съвет/изпълнителен директор: „През третото тримесечие нашето портфолио бири постигна стабилен ръст в обема в размер на 2.3% и то на фона на високите резултати постигнати през лятото на миналата година. Ръстът на бранда Heineken® скача до 7.4%. Наблюдаваме нестабилност на част от нашите пазари, която очакваме да продължи до края на годината. Продължаваме да инвестираме за постигане на печалба в дългосрочен план за нашите акционери. Очакваме органичен ръст на оперативната печалба в размер на около 4%.
2019 г. е поредната година, в която постигнахме превъзходни резултати, със забележително силно представяне през втората половина от годината. Растежът е добре балансиран, с ръст на обема на бирата от 3.1% и с повишение на приходите за хектолитър с 3.3%, водени от стабилни цени и фокус към Премиум портфолиото. Ръстът на бранда Heineken® скача до 8.3%, като повече от 40 държави са постигнали двуцифрен ръст. Успешното реализиране на Heineken® 0.0 продължава и е вече наличен на 57 пазара.
Стратегията ни продължава да е ориентирана към растежа, с все по-голям акцент върху неговата устойчивост, както в социален, така и в екологичен план. През последното десетилетие, сме намалили потреблението ни на вода с почти една трета, до 3,4 хектолитра вода на произведен хектолитър. Увеличихме също и потреблението на възобновяемата енергия в производството до 19%. На повече от 60 пазара, изразходвахме над 10% от медийният бюджет на Heineken®, за информационни кампании за повишаване на отговорното потребление.
Завършихме годината с органичен ръст на оперативната печалба от 3,9%. В контекст на увеличените вложени разходи, продължихме да работим върху ефективността на операциите ни, докато непрекъснато инвестираме в нашите брандове, програмата ни за устойчивост и дигиталната ни трансформация.
Гледайки напред към 2020 г., очакваме оперативната ни печалба да има среден едноцифрен ръст на органична основа, при липсата на основни негативни макроикономически и политически развития.“
РЕГИОНАЛЕН ОБЗОР ЕВРОПА
• Продажбите на бира бележат незначителен органичен спад от 0.4%, но с ръст през втората половина на годината. Премиум и LONO портфолио бири отбелязаха среден едноцифрен ръст, а Heineken® 0.0 бележи среден двуцифрен ръст.
• Нетният приход отбелязва органичен ръст от 2.0%, като нетният приход на хектолитър има ръст от 2.3%. Оперативната печалба бележи органичен спад от 0.8%, повлияна от значителните размери на инвестициите на компанията за обновяване на технологиите ни и дигиталните платформи.
• Във Великобритания общият обем нараства слабо. Общият обем бележи среден едноцифрен ръст. Премиум портфолио бири отбеляза висок едноцифрен ръст, благодарение на Heineken® и Birra Moretti. Обемът на сайдер портфолиото бележи спад с едноцифрен ръст, поради нарастване на конкурентните марки сайдери през изминалата година. Благодарение на недвижими имоти в лицето на повече от 2500 пъбове, компанията се придвижва крачка напред по отношение на инвестиции, постигайки забележителни резултати за този пазар.
• Във Франция обемите нараснаха слабо през четвъртото тримесечие и годината приключва с лек спад. Премиум и крафт портфолиата продължават да се увеличават с двуцифрен ръст, като водещи марки са Affligem и Lagunitas. Създаде се интерес у почти половината ни потребители по отношение на Gallia – успешен парижки крафт бранд.
• В Испания продажбите на бира бележат лек спад, повлияни от частичното изваждане от продажба в голяма търговска верига. Портфолиата от крафт и сайдер бири са се увеличили двойно, а Премиум портфолиото отбелязва висок едноцифрен ръст.
• В Италия обемите отбелязаха среден едноцифрен ръст, благодарение на двойно нарастващите продажби с водещо позитивно представяне от Ichnusa и Messina.
• В Полша продажбите на бира бележат висок едноцифрен спад, което доведе до двойно намаление в портфолиото, поради лоши условия на свиващия се пазар. Премиум и LONO портфолиа, обаче, продължават да растат. Интеграцията на Namyslow също отбелязва добър прогрес.
• В Нидерландия продажбите на бира отбелязаха среден едноцифрен спад, вследствие на силно конкурентни марки, въпреки силните летни резултати от миналата година. Развива се интерес към бирария Oedipus, силен амстердамски крафт бранд.