Швейцарската презастрахователна група Swiss Re е съзастраховател на авиостроителната корпорация Boeing и на авиокомпанията Ethiopian Airlines. Швейцарците не са основен застраховател на Boeing Co и Ethiopian Airlines. В изявление от презастрахователната група се казва: "Можем да потвърдим, че сме част от застрахователна група, която покрива отговорността на корпорация Boeing в отношенията й с авиокомпании-производители и също сме и съзастраховател на етиопската Ethiopian Airlines". Swiss Re не посочва други подробности по договора.
Преди дни ИНСМАРКЕТ съобщи, че американската компания Chubb е водещият застраховател на авиопревозвача Ethiopian Airlines, чийто пасажерски лайнер Boing 373 MAX8 се разби на 10 март т.г. в Етиопия. Застрахователен брокер на авиопревозвача е Willis Towers Watson. Застрахователите обикновено формират консорциум за разпределяне на рисковете, като водещата застрахователна компания поема най-голям дял от риска. Британската компания Global Aerospace пък е водещият застраховател на най-големия в света производител на самолети – американската компания Boeing, съобщи главният изпълнителен директор на застрахователя Ник Браун. Marsh е застрахователният брокер на Boeing. Засега застрахователите не коментират подробности за трагедията, която се случи преди 9 дни.
Самолетната катастрофа стана минути след като етиопски самолет Boeing 737 MAX8 се разби на път за кенийската столица Найроби. Загинаха всичките 149 пътници и 8 души екипаж. Веднага след трагедията повечето страни, сред които и България, ограничиха полетите на самолетите Boeing 737 MAX8 в своето въздушно пространство.
Спирането на полетите по всички направления бе направено след като бяха открити нови доказателства за връзка между технически проблеми със самолета и авиокатастрофата. Съобщава се, че вертикалната скорост на самолета след излитането е била нестабилна и вероятно автоматичната система за защита на двигателя от претоварване е била неизправна.
Вероятно първоначалните обезщетения ще бъдат от порядъка на $50–60 млн. и ще бъдат изплатени от Willis Towers Watson и Chubb. Ако като причина за въздушното крушение бъде посочена техническа неизправност на самолета, застрахователите на Ethiopian Airlines имат право да поискат покриване на щетите от застрахователите на Boeing.
Трагедията идва по-малко от пет месеца, след като през октомври м.г. друг Boeing 737 MAX8, собственост на Lion Air, се разби. Всички 189 души на борда загинаха. Последният сериозен инцидент със самолет на авиолиниите на Етиопия бе регистриран преди 9 години, когато Боинг 737-800 се взриви след излитането от Ливан. Тогава загинаха 83 пътници и 7 души екипаж.
Boeing 737 е най-продаваният самолет в света. До края на януари компанията е доставила 350 брой от модела 737 MAX8 на клиенти и е приела поръчки за нови 4661 самолета от същия модел.