Wizz Air, една от най-бързо развиващите се авиокомпании в Европа, обяви победителите в WIZZ Youth Challenge 2019. Това е 3-тото издание на годишното състезание на авиокомпанията, което предизвиква студентите да демонстрират своята бизнес проницателност, критично мислене и умения за решаване на проблеми, като предложат решение на бизнес казус от реалния живот, поставен от мениджърският екип на Wizz Air.
Тази година WIZZ Youth Challenge отчете рекорден брой участници, като над 1200 студенти се регистрираха от всички 44 страни от мрежата на WIZZ. Предизвикателството пред участниците тази година бе да се представи новаторска идея, която може да бъде интегрирана в стратегията за устойчивост на Wizz Air, за да се гарантира, че WIZZ ще запази позицията си на най-зелената авиокомпания в Европа.
От общо 220 отбора, подали кандидатура за участие, 24 бяха поканени в Будапеща да представят своите идеи пред мениджмънта на WIZZ на полуфинала на състезанието. Отборите полуфиналисти бяха от Унгария, Полша, Сърбия, Холандия, Швеция, Австрия, Швейцария, Великобритания, Дания и Латвия и трябваше да обяснят своите идеи пред представители на WIZZ и независими експерти.
Журито включваше Стивън Джоунс, заместник изпълнителен директор на Wizz Air, и главния корпоративен директор Марион Джефрой, както и експерта по устойчивост Алекса Антал и Жолт Абрахам от CaseSolvers.
Четири отбора бяха избрани за финалния етап с опцията само един да бъде победител. Екипът Goldsmith+, група студенти от Университета Корвинус в Будапеща и Централноевропейския университет в Унгария, зае първото място с просто, но същевременно креативно решение, което предлага на пътниците възможност да компенсират своя индивидуален въглероден отпечатък чрез съществуващата платформа за резервации на Wizz Air по различни екологични начини. Идеята на екипа включва и създаването на екологична фондация и стратегия за изграждане на ангажирана и екологосъобразна пътническа общност с името „Зелените посланици“.
Щастливите победители получиха страхотна награда – неограничено пътуване в обширната мрежа на Wizz Air от 700+ маршрута до 152 дестинации за цяла година. Отборите за второ и трето място спечелиха безплатно двупосочно пътуване до дестинация на Wizz Air по техен избор.
Стивън Джоунс, заместник изпълнителен директор и управляващ директор на Wizz Air, заяви: „Полуфиналът и финалът на WIZZ Youth Challenge за 2019 г. беше наистина успешно и вдъхновяващо събитие, където над 80 талантливи студенти от цяла Европа имаха възможността да представят своите решения на важен глобален проблем, като същевременно получиха полезни съвети от мениджмънта на Wizz Air и външни експерти по устойчивост.
Устойчивостта е топ приоритет за Wizz Air и ние непрекъснато търсим нови инициативи, чрез които да поддържаме позицията ни на най-зелената авиокомпания в Европа. Що се отнася до бъдещето на околната среда и на нашата роля за това, ние вярваме, че има много какво да научим от младото поколение и с нетърпение очакваме да включим техните идеи в нашите дългосрочни планове.“
Победителите от екип Goldsmith+ заявиха: „Беше страхотно преживяване да участваме в WIZZ Youth Challenge 2019! Организацията бе изключително професионална, журито и служителите ни оказаха силна подкрепа и сравнено с други състезания, вклюващи решаване на реални казуси, това, което се открояваше, беше задълбочената обратна връзка, която получихме след всеки един кръг от конкурса. Благодарим за възможността да участваме, а също и за невероятната първа награда – с огромно вълнение вече планираме пътуванията си!“