Китайският производител на слушалки Xiaomi е удвоил заложената първоначално печалба за 2014 г. Тези данни станаха ясни седмица, след като компанията беше обявена за най-скъпо струващия технологичен старт-ъп, съобщава „БиБиСи“.
Данните на фирмата показват, че печалбата за изминалата година, преди облагането с данъци, възлиза на 74,3 млрд. йени или 11,97 млрд. долара. Това е с цели 135% от тази през 2013 г.
Като третият по големина производител на смартфони в света, веднага след Samsung и Apple, от Xiaomi са продали общо 61 телефона за изминалата година, което е с 227 на сто повече от предходната. Към момента компанията се изчислява на 45 млрд. долара.
По думите на изпълнителният директор на технологичния производител Лей Джун, компанията е извървяла дълъг път от нулата през 2010 г. до сега.
„2014 г. донесе сериозни успехи за Xiaomi. От прохождаща компания ние се превърнахме в лидер на пазара в Китай“, коментира той. Благодарение на евтините смартфони, които произвежда китайската фирма, тя успя да стигне по продажби Samsung.