Авиокомпаниите очакват загуба на приходи за 419 милиарда долара

22.06.2020 | 14:20
по статията работи: econ.bg
Пандемията COVID-19 доведе до безпрецедентен брой анулиране на полети в световен мащаб, тъй като държавите от цял свят започнаха да прилагат строги мерки за блокиране на границите
Авиокомпаниите очакват загуба на приходи за 419 милиарда долара
Снимка: под лиценза на creative commons

Коронавирусната криза, която на практика заземи световния въздушен трафик от март, тласна някои авиокомпании към фалит, а много глобални гиганти регистрираха рекордни загуби. Пандемията COVID-19 доведе до безпрецедентен брой анулиране на полети в световен мащаб, тъй като държавите от цял свят започнаха да прилагат строги мерки за блокиране на границите.

До април пътническите полети са спаднали с почти 80% от преди година, а експерти прогнозират, че на авиационната индустрия ще са и необходими години, за да се възстанови от пандемията. Полетите са ограничени и се прилагат строги хигиенни мерки, в опит да се върне доверието в индустрията.

Американските авиокомпании отмениха стотици хиляди полети, след като пътническият трафик спадна с 95% между март и май.

През април Boeing записва нула нови поръчки за втория месец тази година, което е най-лошото му начало от 1962 година.

Британският easyJet заяви, че планира да съкрати до 4500 работни места и да свие самолетите си, за да се приспособи към по-малкия пазар за пътувания. Някои авиокомпании предприеха промени, за да се опитват да намалят финансовите щети от недостига на пътници.

„Прогнозираме загуба на приходи за авиокомпаниите, която възлиза на 419 милиарда долара, което е 50% от приходите ни и загуба за индустрията около 84 милиарда долара. През 2021 г. ситуацията трябва да се подобри. Трябва да достигнем приходи, които са над 530 милиарда долара и да се опитаме да ограничим загубите“, каза Александър дьо Жюниак, директор международна асоциация за въздушен транспорт.

Търсенето на защитна екипировка срещу коронавируса доведе до бум при въздушните товари, които достигат пикови равнища, но при спадащи цени, макар и с около 50% над обичайното ниво. Така авиокомпаниите трябва да разчитат на приходите от превоз на товари при липсата на пътници. Намаляването на цените може да нанесе удар на превозвачите, които не успяват да се справят с отлива на пасажери заради ограничителните мерки, докато се възстановяват мрежите по отворените маршрути.

Тарифите за въздушен превоз от Китай до САЩ се покачиха над 7 долара за килограм през април и май, но са с 40-50% над нормалните нива.

Ethiopian Airlines преобразува 22 от своите пътнически самолети в товарни самолети в опит да помогне на компанията да не потъне. С увеличаването на търсенето на товарни полети за подпомагане на транспортирането на медицинска техника и консумативи, на инженерите им отнема около 36 часа, за да премахнат седалките от един самолет, за да го превърнат в товарен самолет.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 19.03   238 г. – Гордиан I e провъзгласен от сената за антиимператор на Максимин Трак. Неговият син Гордиан II e сърегент. Двамата управляват само до 9 април. 238 г. е...