Да пием по едно кафе в движение 5

19.06.2012 | 09:57
по статията работи: Ралица Стоянова
"Кафе на колела" предлага качествени напитки за ценители на улицата и в парка
Да пием по едно кафе в движение
Снимка: Кафе на колела
Още по темата

 
За някои хора пиенето на кафе не е просто сутрешен навик, а ритуал. Те обичат качествената кофеинова напитка и не им допада идеята да я пият в пластмасова чаша. Невинаги обаче имат време да седнат в уютно заведение и да пият кафе от порцеланова чаша, преглеждайки вестника. Добра алтернатива за такива хора е така нареченото “Кафе на колела”.

Създателката на бизнес модела Йордана Димитрова разказва, че идеята ѝ хрумнала по време на една разходка с детето ѝ в парка. “Докато бебето ми спеше в количката, се размечтах да има сега някой, който да ми донесе една чаша ароматно еспресо с плътен каймак, което да не е в пластмасова чашка. И така реших да превърна мечтата в реалност”, казва Димитрова.

“Кафето на колела”, както подсказва името му, се предлага в подвижна количка. Професионален барист (човек, специално обучен да приготвя и поднася кафе - бел. авт.) смила прясно изпеченото кафе пред клиента. Напитките  са поднасят в точните пропорции, на определена температура и със спазена технология на изработване. Качеството на напитките - кафе и чай, не само отговаря, но и надхвърля това на тези в заведенията, твърди Димитрова.

Колкото до цената, чаша кафе струва 1.50 лева, а чаша чай - 1.80 лева. “Работим с гурме кафе, което е на цена 85 лева за килограм. Само няколко заведения в България работят с такъв клас кафе. Надценката ни е минимална”, обяснява Димитрова. Продуктите са без консерванти и се предлагат в рециклируеми еко чашки, които са с двустенна обвивка, за да не парят на пръстите.

Концепцията на “Кафе на колела” е специално формирана за българския пазар и потребител. Услугата е насочена към два типа клиенти. Едните са ценителите на кафе и чай, за които пиенето на топли напитки е ритуал. Те държат на висококачествените напитки и чаши, за които са готови да платят по-висока цена. Другите са любители на кафе и чай, които обичат да ги пият, но до този момент не са подбирали. При тях Димитрова вижда възможност да повиши кафеената им култура и да ги превърне в редовни клиенти.

Началната инвестиция в проекта и като време, и като реални разходи неколкократно е надхвърлила първоначално предвидената. Димитрова разказва, че дори е оборудвала цех за производство на мобилните кафетерии.

“Кафе на колела”  може да се използва навсякъде – и на открити, и на закрити локации, което дава възможност за ситуиране на мобилната кафетерия на разнообразни места, където има по-голям човекопоток и ограничение в предлаганата търговска площ - паркове, градини, централни алеи, метростанции, бизнес центрове.

В момента вело-кафетерии има във фоайето на НДК и в Морската градина в Бургас. Скоро ще има и на плажната алея. Димитрова обяснява, че очаква разрешение от Столична община за парковете на София. ”Оказа се, че общината не е регулирала въпроса с малките преместваеми и сезонни обекти и вече трети месец обикалям институциите и получавам само обещания. Подготвили сме още пет кафетерии за София. Не е лесно в България да искаш да си напълно законен и да развиваш нова предприемаческа идея”, казва бизнес дамата.

Предстои доразвиване на идеята и в други градове на принципа на франчайзинга. Подходящи са и всички морски курорти, обяснява Димитрова и съобщава, че води преговори за закупуване на франчайзинг в четири държави.

Франчайзът на “Кафе на колела” е ориентиран в две насоки, обяснява тя. От една страна той е подходящ за професионални баристи или за желаещите да станат такива, купувайки една мобилна кафетерия. От друга, бизнесът може да бъде закупен и от мениджъри, които искат да придобият от 3 до 6 съоръжения, които да управляват и развиват. Цената на една оборудвана мобилна кафетерия е 7500 евро (само кафемашината струва 3000 евро), а цената за франчайз правата е между 2000 и 3500 евро в зависимост от броя закупени кафетерии. В тази стойност се включват обучения, подробно разработена концепция на бизнеса и права за марката. “Това е бизнес, от който можете да започнете да печелите от утре”, казва Димитрова.

В рубриката ни "Научи за... Личности" може да прочетете повече за Йордана Димитрова. Там тя разказва за пътя на успеха си в бизнеса, за начините, по които съчетава личния и професионалния си живот, и за хората, които най-много я подкрепят.

Станете фен на страницата на Econ.bg във Facebook!

Оцени статията:
5.00/4
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....