Анализаторите от Brandirectory публикуваха своя годишен списък с 500-те най-скъпи бранда в света. Въпросният е базиран на оценка на бъдещите приходи, които могат да се очакват от въпросната марката и каква цена дадената компания би платила, за да лицензира своя бранд, ако не го притежаваше.
По отношение на отделните страни не е изненадващ факта, че американските брандове доминират – общо 185 от 500-те. Щатски и девет от десетте компании на върха. На второ място е Япония, чиито три най-мощни марки - Toyota, Mitsubishi и Honda, успяха да повишат цената си с над 30%, пише „Бизнес инсайдър“.
В проучването на Brandirectory се отбелязва още, че Германия, Франция и Великобритания завършват петте водещи държави по цена на марките, като на шесто място е Китай, който разполага с втората по големина икономика след тази на САЩ.
Като компании в челната петорка влизат обичайните „заподозрени“. Apple отново са лидери, следвани от Samsung, Google, Microsoft и “новаците“ Verizon. Осем от 10-те най-скъпи бранда пък са на технологични или телекомуникационни компании, отчита още класацията.
От публикувания по-долу списък разбираме, че най-съществен ръст в сравнение с миналата година са отбелязали компаниите Verizon (от 10 на 5 позиция), Nike (60 на 35 позиция) и Allianz (от 75 на 38 позиция). Най-сериозни спадове се отбелязват при Shell (от 12 на 18 позиция), Home Depot (от 18 на 28 позиция) и Marllboro (от 57 от 81 позиция).