В последните години начинът, по който хората пазаруват, се променя с всеки изминал ден. Благодарение на смартфоните и иновациите в доставките на стоки, търговията напредва с невиждани темпове. От „Бизнес инсайдър“ подредиха десетте компании, които дават тласък на тези новостите в сектора в световен мащаб. Ето ги и тях:
Brandy Melville, които популяризираха дрехите си в Instagram
Brandy Melville са италианска марка за облекла с 20-годишна история. Брандът навлезe на американския пазар едва преди пет години, но успя да набере сериозна скорост и доби голяма популярност сред тийнейджърите в САЩ. Каква е тяхната формула за успех? Компанията успя да популяризира дрехите си в Instagram със снимки, както на известни модели, така и на обикновени хора.
Снимка: brandymelvilleusa.com
Онлайн платформата Bigcommerce, която научи търговците как да се рекламират в интернет
Bigcommerce е американска онлайн платформа, която помага на малки и големи фирми да се рекламират в интернет, като си направят сами онлайн магазин. Към момента компанията работи със 70 хил. търговци от 150 различни държави, като акумулира продажби на стойност над 5 млрд. долара.
Снимка: bigcommerce.com
Starbucks направиха революция в плащанията през мобилните телефони
Известната в цял свят верига Starbucks е първата по рода си, която въведе възможността за плащане чрез мобилни телефони във всички свои 21 хил. обекта. Компанията пусна мобилно приложение, чрез което нейните клиенти могат да си платят кафето с един клик.
Pirch кара клиентите си да се почувстват у дома си, наистина
Компанията Pirch, базирана в Сан Диего, Калифорния, предлага всякакви стоки за дома и е една от многото такива в САЩ. Едно нещо обаче я различава от конкурентите й – това, че кара своите клиенти да се чувстват у дома, но наистина. Служителите на Pirch посрещат купувачите на вратата с лате. Потребителите имат право да пробват абсолютно всички продукти в магазина, включително да се изкъпят в специалната им баня с ароматерапия или да пробват самозатоплящите се тоалетни.
Снимка: pirch.com
EDITD показва на търговците как най-добре да позиционират стоките в магазините си
Английската технологична компания EDITD помага на световни брандове като Target, Gap и Asos да поставят конкретна стока на най-подходящото място в точното време. Нейна разработка е специален софтуер, който следи какво пазаруват хората в реално време. Това позволява на търговците да поставят стоките там, където те ще привлекат най-лесно вниманието на потребителите.
Снимка: editd.com
Trader Joe, които обърнаха гръб на големите брандове в хранителната индустрия
Trader Joe е американска верига за хранителни стоки, която регистрира едни от най-големите продажби в САЩ. Тя печели клиенти най-вече с това, че предлага стоки на не толкова популярни марки в хранителния бранш, които са на половин цена от тези в конкурентните супермаркети.
Снимка: traderjoes.com
Lululemon направиха най-голямата революция в търговията с дрехи през последните десетилетия
Lululemon е първата компания, която пусна спортни облекла за жени, подходящи за носене в ежедневието. Големи брандове като Nike и Under Armour създадоха подобни свои линии и се очаква влиянието на този стил да се запази през следващите години.
Снимка: shop.lululemon.com
Pet Food Express показват какво значи да си наистина отдаден на кауза
Търговците на храни за домашни любимци Pet Food Express имат сериозен брой верни клиенти и това не е изненадващо. Освен, че техните продукти се продават с 10% по-евтино от тези на конкурентите им, те разрешават на клиентите си да идват в магазините им заедно със своите любимци. Освен това от Pet Food Express отделят част от своята печалба за приюти за животни и в същото време предлагат много добри условия на труд за своите служители.
Снимка: petfoodexpress.com
GameStop измъкна геймърите от мястото им пред компютрите
Кой би помислил, че компания, предлагаща електронни игри, ще предпочете да продава продуктите си в реален магазин, а не в интернет? От GameStop обаче успяха да измъкнат геймърите от мястото им пред компютрите и да ги накарат да дойдат до магазините им, за да се сдобият с някоя нова тяхна игра. Освен това те превърнаха търговските си обекти в места, където младите хора могат да се социализират, докато обсъждат хобито си със съмишленици.
Снимка: wikipedia.org
От Amazon обещават на клиентите си доставки до един час
От американската платформа за онлайн търговия Amazon не спират с нововъведенията. Последното им такова е да правят доставките си до час за своите вип клиенти. Заедно с това от компанията се опитват да разширят доставките си на храни в Ню Йорк.