След като в края на септември нискобюджетният авиопревозвач "Райънер" обяви, че ще отмени общо около 20 хил. полета, за да реорганизира разписанието си, мнозина помислиха, че компанията няма бъдеще и най-вероятно ще фалира. Още тогава се разбра, че около 750 хил. души са засегнати от предприетите мерки и на всички тях трябва да се платят обезщетения за десетки милиони евро.
Малко по-късно ирландската авиокомпания обяви, че е наела 210 нови летци, с което потвърди обвиненията на редица експерти, че не реорганизацията на разписанието ѝ е в основата на отменените полети, а стачка на пилотите. Екипажите са имали да взимат задължителни отпуски, бавени през времето, и заради малкия им брой се е стигнало до кризата.
Недостигът на персонал наложи спирането на 34 линии през зимата. Повечето от тях са вътрешни полети във Великобритания, както и дестинации от Обединеното кралство към част от летните курорти в Европа. Така хиляди британци останаха без опция за евтино и бързо придвижване до близка дестинация. За пример могат да се дадат спрените маршрути между Лондон и Единбург, Глазгоу и Белфаст, които се изпълняват от общо 80 полета и обслужват 15 хил. души всяка седмица.
Въпреки всичко това "Райънер" подготвя нова експанзия на авиопазара. Очаква се съвсем скоро компанията да обяви 130 нови маршрута, които досега никога не е изпълнявала. И най-големият губещ се оказват британците, използващи вътрешните полети в Обединеното кралство, но не и пътуващите в чужбина поданици на кралицата.
Полетите от Лондон до Тулуза и Прага са удвоени през зимния сезон, а до датската столица Копенхаген самолетите на "Райънер" летят вече 18 пъти седмично. И докато вътрешните линии във Великобритания изчезват, в Италия авиокомпанията разширява сериозно дейността си. От Неапол ще има четири полета на ден до Бергамо и два до Тревизо.
Два пъти дневно ще се изпълнява маршрутът Дъблин – Мюнхен. Билетите за него ще започват от 17 евро, което е няколко пъти по-евтино от цените на другите авиокомпании.
Преди седмица "Райънер" обяви, че ще увеличи броя на пряко наетите пилоти и ще назначи още персонал по силата на нова програма за подобряване на мениджмънта. По този начин се очаква от пролетта на 2018 г. компанията отново да се превърне в един от силните играчи на пазара.