На специална церемония в един от столичните молове списанието "Business Lady" раздаде годишните награди в класацията „Моите любими марки”.
По време на събитието беше отчетено, че над 5 хил. души са дали своя глас, за да бъдат определени победителите в класацията. Тя обединява 25 категории. Интересното е, че победителите не се определят от жури, а от броя на гласувалите и подкрепилите съответните марки. Призовете за 2011 г. бяха връчени за четвърти пореден път.
bTV си тръгнаха с 3 награди – за телевизия, където изпревариха National Geographic и ТВ 7, „електронни медии”, побеждавайки агенция „Фокус” и news.bg. Първата частна национална телевизия спечели и приза за най-любима марка на българите. При радиата наградата взе Fresh пред „Витоша” и „Радио 1”.
Доволни от представянето си могат да бъдат и от Adidas. Българското представителство на компанията печели в категорията „спортни стоки” пред Nike и Puma. То e победител и в графата „облекла” пред Zara и Mango.
ЗАД „Виктория” печелят надпреварата в секцията „Застрахователи” пред ДЗИ и „Алианц”. Същевременно при финансовите институции
Първа инвестиционна банка надделява над ДСК и УниКредит.
По отношение на техниката се оказва, че една от любимите марки на хората се нарича Samsung. Представителството на южнокорейската компания печели пред Sony и LG в надпреварата в секцията „черна техника”. То също така е завоювало трето място сред най-любимите марки бяла техника. В тази категория победител е Bosch, а на второ място се нарежда Gorenje.
Победителят в секцията смартфони и телефони е очакван може би – Nokia. Финландската компания благодарение на доброто си име е успяла да получи доверието на близо 2000 потребители. На второ място е творението на Apple – iPhone, а на трето – HTC. Говорейки за мобилни телефони, не може да не споменем и телекомуникациите. Там, въпреки всички спорове през последните години, с преднина от почти 700 вота печели „М-тел”. Тройката се допълва от „Глобул” и „Виваком”.
При моторните превозни средства двата приза се печелят съответно от Mercedes (при автомобилите), който изпреварва BMW и Audi, и Yamaha (при мотоциклетите), която пък надделява в спора с Honda и Harley-Davidson.
В сектора на храните и напитките наградите взимат: Jack Daniel’s за високоалкохолни напитки”, пивоварната „Загорка” за нискоалкохолни, Coca Cola в категорията безалкохолни напитки, Milka при захарните и шоколадовите изделия и млечните продукти, „Верея” при хранителните продукти. Въпреки все по-големия избор, българите явно предпочитат родните заведения за обществено хранене. Подобен извод може да се направи от класацията, в която Happy успява да надделее над McDonald’s и KFC.
„Левски” (София) очевидно се радва на повече привърженици от ЦСКА. Този извод може да бъде направен от подреждането при най-популярните футболни отбори. В сектора "козметика" с малка преднина печели Vichy пред Nivea, а при парфюмите Hugo Boss печели срещу Bvlgari. Това става ясно още от представените днес резултати. От тях може да се заключи още, че хората все още предпочитат българското при мебелите и обзавеждането. Българската компания „Явор” надделява пред IKEA.