През последните няколко години Apple заема първа или втора позиция като най-скъпия бранд в света в зависимост от анализа. Според последната класация на Interbrand за стоте най-скъпи брандове в света създадената от Стив Джобс компания със сигурност е номер едно – стойността на марката с отхапаната ябълка възлиза на зашеметяващите 98,3 млрд. долара.
С този резултат Apple успява да изместят миналогодишният лидер Coca-Cola и да се превърне в най-бързо изкачващият се в класацията бранд. За сравнение през 2011 г. създателите на iPhone заемат осма позиция с цена на марката от 33 млрд. долара, информира "Машъбъл".
На второ място в класацията на Interbrand е друг щатски технологичен гигант - Google, чиито бранд се оценява на 93,3 млрд. долара. На трета позиция е Coca-Cola с по-“скромните“ 79,2 млрд. долара, следвана от IBM (78,8 млрд.) и Microsfot (59,5 млрд.).
Освен Apple компаниите, които бележат най-сериозен ръст в класацията през тази година, са още Google, Facebook – на 52 място с оценка на бранда от 7,2 млрд. долара и Prada на 72 позиция и цена на марката от 5,5 млрд. долара.
В челната десетка на най-ценните брандове влизат още Big Data, McDonald’s, Samsung, Intel и Toyota, сочи анализът на Interbrand.