Пазарната стойност на Facebook за първи път надмина 200 млрд. долара, изпреварвайки световни технологични лидери като IBM, Intel и Oracle, както и компании в съвсем различни области като Coca-Cola, Toyota и дори Централната банка на САЩ.
Акциите на социалната мрежа поскъпнаха с 0,8 на сто до 77,89 долара по време на вчерашната борсова търговия, изстрелвайки стойността на компанията до рекордните 201,6 млрд. долара.
Това прави Facebook 22-рата най-голяма компания в света, поставяйки я точно след Verizon Communications и пред автомобилния производител Toyota. Това е и почти половината от стойността на технологичния гигант Google, който се оценява на 400,4 млрд. долара.
Като цяло от 23 юли насам акциите на социалната мрежа са повишили стойността си с 9,3%. Това стана малко след като Facebook отчете 61% ръст на продажбите от реклами през второто тримесечие, достигайки 2,91 млрд. долара. Мобилните реклами са с дял от продажбите в размер на 62% за периода, докато по същото време на предходната година те носеха 59 на сто, отчита „Блумбърг“.
За година книжата на Facebook са поскъпнали с 81%, отчитат още анализатори. Инвеститори предвиждат ръстът да продължи.
Като цяло политиката на Facebook през тази година бе насочена именно към мобилните реклами и увеличаването на приходите от тях. Изпълнителният директор Марк Зукърбърг се фокусира към промотирането на продукти и фирми на смартфони и таблети и продължава да развива тази сфера като ключова за компанията.
Създателят на социална мрежа номер 1 в света е 13-ият най-богат човек в света. Покачването на стойността на Facebook изстреля богатството му още по-нагоре и то вече се равнява на 34,5 млрд. долара. Зукърбърг притежава 61,6 процента от акциите на компанията.
Данните сочат, че на Facebook се падат 5,8% от световните дигитални приходи през 2013 г., което е скок от 4,1 на сто година по-рано. Приходите от реклама в глобален мащаб като цяло скочиха с 14,8 процента до 120 млрд. долара миналата година и се очаква през тази да достигнат 140 млрд. долара.