Печалбата на южнокорейския автомобилен производител Hyundai се е свила с 15% през последната година до 7,65 трилиона вона или 7 млрд. долара. Резултатите са по-лоши от прогнозираните и показват най-ниската печалба на компанията от 2010 г., изпращайки цената на акцкиите й с 2% надолу, съобщава „БиБиСи“.
Нетните приходи на Hyundai за четвъртото тримесечие на 2014 г. са спаднали с 22 на сто в сравнение с година по-рано. Това отчита намаление за фирмата за четвърто поредно тримесечие.
От автомобилният производител посочват като причина за ниските си резултати за 2014 г. сериозната международна конкуренция в техния бранш, както и несигурността на местната валута.
„Очакваме конкуренцията на чуждестранните пазари да се засили. Заедно с това вероятно производителите на вносни автомобили увеличат продажбите си в Корея, което ще окаже негативен ефект върху вътрешния пазар", коментират от Hyundai.