Печалбата на Sony е скочила три пъти за година

30.07.2015 | 15:10
по статията работи: Ивайло Коралски
Компанията е продала над 25 млн. бройки от новия PlayStation 4
Печалбата на Sony е скочила три пъти за година
Снимка: Wikipedia.org

Sony продължава с успешното преструктуриране на цялата компания, отбелязвайки солидни печалби за последното тримесечие.

Основният принос за въпросните е PlayStation бранда, отбелязва WSJ.

За последните три месеца компанията е продала 3 милиона PlayStation 4 конзоли, достигайки общата бройка от пласирани единици към крайни клиенти до 25,3 милиона.

Цялата дивизия е покачила продажбите си спрямо същия период на предходната година с 12,1 процента. Независимо от намаляващото търсене на пусната в продажба през 2006 година PlayStation 3 конзола, общите продажби са в размер на 2,3 милиарда долара, а чистата печалба е 160 милиона долара.

Припомняме, че само преди няколко седмици Sony оповести новината, че PS4 се продава в съотношение 2 към 1 (и нагоре) спрямо Xbox One на Microsoft в почти цяла континентална Европа. По първоначални предвиждания на Sony, компанията очакваше общите продадени бройки от PS4 за фискалната 2015 година да бъдат 16 милиона. След позитивните резултати на последното тримесечие, японският гигант покачи бройките на 16,5 милиона.

Дивизията на Sony, отговаряща за камера сензорите също е отговорна за позитивните финансови резултати. Sony Devices произвежда сензори, които са част от най-популярните смартфони на пазара – тези на Apple (iPhone 6) и Samsung (Galaxy серията).

Покачването на продажбите спрямо същия период на предходната година е с 35,1 процента, а сумата е 2 милиарда долара.

Sony обяви, че ще инвестира 3,6 милиарда долара, за да покачи производителността при производството на сензори.

Бизнесът с камери също отбелязва покачване на продажбите с 5 процента, а чистата печалба е 174 милиона долара, благодарение на популярни (и доста скъпи) камери като Sony RX100 IV и Alpha A7 II.

Изключително позитивни са резултатите и при най-стабилното звено на Sony – застрахователното.

Мобилната дивизия на японците (Xperia бранда) обаче продължава да бъде на червено. Общите продажби са се понижили с 16,3 процента спрямо 2014 година. Според Sony обаче основната причина се крие „в стратегическото решение да се търси печалба, а не непременно увеличаване на популярността“.

С други думи Sony се опитва да се фокусира върху оперативната печалба на смартфони от висок клас като Xperia Z3+. За момента резултатите обаче не са добри. Все пак трябва да отбележим, че ако премахнем нестабилността на японската йена, то Sony Mobile потенциално можеше и да е на печалба, отбелязва WSJ.

Продажбите на Sony Pictures също са се понижили с 11,9 процента, най-вече заради липсата на голям блокбъстърен хит (в рамките на същото тримесечие на 2014 година компанията имаше в портфолиото си последната част на хитовия „Спайдърмен“).

Теглейки чертата обаче, общата печалба на Sony е в размер на 665 милиона долара. Или три пъти по-висока спрямо 2014 година.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...