"Епъл" (Apple) отчете изненадващ спад на продажбите на "айФон" (iPhone) за второто си финансово тримесечие. Резултатът сочи, че потребителите вероятно се въздържат от покупки в очакване на специалното издание на този най-важен за компанията продукт по случай 10-годишния му юбилей по-късно през 2017-а, предаде "Ройтерс".
За трите месеца до 1 април са продадени 50.76 милиона "айФона", което е по-малко спрямо 51.19 милиона за същия период на миналата година. Анализаторите очакваха средно 52.27 милиона продадени бройки според "ФактСет" (FactSet)
Чистата печалба на компанията е нараснала до 11.03 милиарда долара, или 2.10 долара на акция, спрямо 10.52 милиарда долара, или 1.90 долара на акция, година по-рано.
Анализаторите, анкетирани от "Томсън Ройтерс", залагаха на 2.02 долара на акция.
Тримесечните приходи са се увеличили с 4.6 на сто до 52.90 милиарда долара при средна прогнозна оценка от 53.02 милиарда долара.
Скок от 17.5 процента до 7.04 милиарда долара в бизнеса с услуги, включващ приложенията "Ап стор" (App Store), "Епъл мюзик" (Apple Music), "Епъл пей" (Apple Pay) и "айКлауд" (iCloud), е дал тласък на приходите.
Малко преди публикуването на корпоративния отчет снощи пазарната капитализация на "Епъл" за известно време достигна рекордните 774.9 милиарда долара. След това малко се понижи. По оценки на финансовото подразделение на Си Ен Ен към момента на закриване на фондовите пазари в САЩ капитализацията е била 769 милиарда долара.