Унгарският нискобюджетен превозвач "Уиз ер" (Wizz air) очаква да увеличи броя на превозените пътници от България през идната година с 30%. За последните десет месеца той е нараснал с 43%.
Компанията от края на март 2018 г. пуска 4 нови маршрута (с което маршрутите от България се увеличават на 32) - всеки ден до Атина и по два пъти седмично до Ница, Лисабон и Малага. В допълнение увеличава броя на седмичните полети по осем от съществуващите вече маршрути. До Барселона, Айндховен, Рим и Тел Авив вече ще се лети по 7 пъти седмично, до Копенхаген, Брюксел и Ларнака - пет пъти, а до лондонското летище "Лутън" - 19 пъти.
Засега компанията не планира да започне полети между София и Бургас, след като неотдавна възстанови тези до Варна след прекъсване от няколко години.
В допълнение вчера от превозвача обявиха, че са поръчали 146 самолета на "Ербъс" по време на авиоизложението в Дубай. Самолетите ще бъдат доставени до 2025 г. поетапно и са на обща стойност 17 млрд. долара. В момента в България са базирани седем самолета на компанията, като четири от тях са съвсем нови.
"Когато флотилията бъде доставена, България също може да очаква още добри новини", обяви пред журналисти Габор Васархели, мениджър "Корпоративни комуникации".
По данни на самата авиокомпания в момента тя има дял от 32.3% от пазара в България, следвана от прекия си конкурент "Райънер" с 18.2%. "Това означава, че всеки трети българин, който напуска България със самолет, ползва услугите на "Уиз ер", посочи Васархели.
Той обяви, че британският пазар е най-важният за компанията, това е и причината Лондон да е първата западноевропейска база на превозвача. В същото време компанията закри полетите по три дестинации от София до няколко британски града заради слабия интерес.
"Уиз ер" очаква решението на административния съд, пред който обжалва позиция на Главната въздухоплавателна администрация (ГВА). Тя одобри решението на столичното летище от началото на 2017 г. да се изравнят таксите за обслужване на самолети от двата терминала. Факт е обаче, че Терминал 1 е малък и без модерно оборудване, а Терминал 2 предоставя по-модерни услуги. При взимането на това решение "Уиз ер" реши, че ще остане на стария терминал, защото не можеше да премести всички свои полети на новия. От компанията обаче възразиха пред ГВА, че така се нарушават принципите на конкуренцията - различни по качество услуги да се предлагат на една и съща цена. На новия терминал полетите си премести прекият конкурент "Райънер".
По оценки на унгарския превозвач от това летището губи по 8-10 млн. лв. годишно.