Собственикът на „Бритиш Еъруейс“ IAG се съгласи да купи испанския „Еър Европа“ за 1,0 милиарда евро за разширяване на маршрутите до Латинска Америка и Карибите, засилвайки Мадрид като ключов център.
Компанията, регистрирана в Лондон, заяви в изявление, че е подписала споразумение за трансакция със собственика на „Еър Европа“ „Globalia“ в сделка на стойност с еквивалент 1,2 милиарда долара, която цели да приключи през втората половина на следващата година.
IAG добави, че „Еър Европа“ ще допълни съществуващите испански подразделения „Иберия“ и „Вюелинг“ и ще помогне на Мадрид да поеме четирите най-големи въздушни хъба в Европа - Амстердам, Франкфурт, лондонското „Хийтроу“ и парижкото „Шарл Дьо Гол“.
Сделката, която подлежи на регулаторни одобрения, ще разшири допълнително портфолиото на IAG, което включва ирландския „Еър Лингус“ и нискотарифното ниво на европейските превозвачи.
Британската компания добави, че ще финансира сделката с дълг и очаква трансакцията да генерира значителни спестявания по отношение на разходите и продажбите.
„Придобиването на „Еър Европа“ би добавило нова конкурентна, рентабилна авиокомпания към IAG, консолидиране на Мадрид като водещ европейски център и в резултат на това IAG да постигне южноатлантическо лидерство, генерирайки допълнителна финансова стойност за нашите акционери“, заяви изпълнителният директор на IAG Уили Уолш.
Шефът на „Иберия“ Луис Галего добави, че този ход е тласък за Мадрид.
"Това е от стратегическо значение за мадридския хъб, който през последните години изостава от други европейски центрове", каза Галего. "След това споразумение Мадрид ще може да се конкурира с други европейски центрове при равни условия с по-добра позиция по маршрутите от Европа до Латинска Америка и възможността да стане портал между Азия и Латинска Америка."
„Еър Европа“ лети до 69 дестинации по целия свят, включително Карибите, Латинска Америка, Северна Африка и САЩ.
Той е превозил 11,8 млн. пътници миналата година, с приходи от 2,1 млрд. евро и оперативна печалба от 100 млн. евро.
IAG превозва около 113 млн. пътници годишно до общо 268 дестинации.