Платформата TikTok тества нов месечен абонамент, който ще отърве потребителите от рекламите, съобщи китайската фирма, която тества услугата на англоговорящия пазар извън САЩ. От фирмата са отказали да коментират точните локации.
В момента абонаментът е определен на 4,99 долара.
Meta също обмисля абонаменти и премахване на реклами за хората в ЕС, за да се съобрази с новите правила за рекламиране в блока.
В момента TikTok предлага персонализирани реклами на всички потребители на възраст над 18 години.
Твърди се, че тестът е в малък мащаб и няма гаранция, че абонаментът ще бъде въведен в световен план.
YouTube и X, бившият Twitter, са сред сайтовете, които вече предлагат малко или никаква реклама срещу месечна такса.
Meta, която притежава Facebook и Instagram, се стреми да таксува потребителите в Европа, които се откажат от персонализирани реклами на своите платформи.
Потребителите ще бъдат таксувани приблизително 10 евро на месец за използване на Instagram или Facebook без персонализирани реклами на настолен компютър и 13 евро на месец на телефони.
Говорител на Meta заяви, че компанията „вярва в стойността на безплатните услуги, които се поддържат от персонализирана реклама“.
„Ние обаче продължаваме да проучваме опциите, за да гарантираме, че сме в съответствие с променящите се регулаторни изисквания. В момента няма какво повече да споделяме“, добави той.
През август фирмата имаше за цел да промени условията си и да получи съгласие от потребителите за показване на реклами въз основа на техните лични данни.
Тя беше глобена с 390 милиона евро от ирландската комисия за защита на данните през януари.
Регулаторът каза, че фирмата не може да "накара" потребителите избират дали да се съгласят с това как се използват техните данни или да напуснат платформата.