Собственикът на социалната мрежа "Фейсбук" се срина на пазара с 230 млрд. долара - безпрецедентна загуба за американска компания само за ден. Акциите поевтиняха с 26.4% след разочарованието на инвеститорите от данните за последното тримесечие на 2021 г.
Тежките проблеми за компанията изплуваха на повърхността ден след като бе обявено, че броят на активните дневни потребители отбеляза спад за ден за пръв път, откакто социалната мрежа съществува през последните 18 години.
Сривът на Meta, както е новото име на компанията от края на октомври, доведе и до свиване на личното богатство на създателя и главен изпълнителен директор Марк Зукърбърг с 31 млрд. долара.
Равносметката е за периода между октомври и декември, за сравнение - средно те са били 1.929 млрд. при 1.930 в следващото тримесечие. Зукърбърг признава, че част от проблема е във все по-силната конкуренция на платформи като "Тикток" и "Ютюб" - особено сред младите потребители.
Макар компанията да инвестира във видеоуслуги, конкурентни на "Тикток", засега печели по-малко от тези дейности, отколкото от традиционните си услуги "Фейсбук" и "Инстаграм".