Цистерните с пропан-бутан от дерайлиралия в събота рано сутринта влак на Централна гара Пловдив са изтеглени късно снощи, а двата локомотива са изправени, съобщи директорът на ОДП Пловдив старши комисар Атанас Илков. На гарата в момента са само локомотивите.
Движението по жп линията Пловдив – Карлово е възстановено. Днес ще бъдат отстранени щетите по релсовия път и ще продължат огледите на разследващите.
Късно снощи от фирмата-превозвач съобщиха, че счупена стрелка е причината за дерайлирането на композицията. На местопроизшествието следователите и вещите лица намерили счупения език на стрелката, както и множество липсващи скрепителни елементи, уточняват от "Булмаркет Рейл Карго".
Двата локомотива и първите три вагона на влак на "Булмаркет Рейл Карго" с 2 локомотива и 25 вагона, превозващи 1900 тона пропан-бутан дерайлираха в 4,15 сутринта в събота.
До края на деня ще бъдат изтеглени двата локомотива, които дерайлираха вчера на Централна гара в Пловдив. Това заяви за БНР генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ Красимир Папукчийски. От снощи влаковете се движат по разписание.
Тече проверка за теглително уравновесяване на локомотивите, което се провежда под ръководството на председателя на комисията по разследването на инцидента.
В момента се свалят данните от черната кутия на машината.
Генералният директор на НКЖИ заяви, че не приема тезата на фирмата-собственик на композицията, че счупен език на стрелка е причина за инцидента.
"Бих попитал фирмата – на какво основание могат да кажат това нещо? Защото аз бих задал въпрос – дали са сигурни в състоянието на локомотивите си – дали са в добро състояние", коментира Красимир Папукчийски.
Той уточни, че няколко часа преди инцидента по същия маршрут минават две други композиции с по-голяма брутна тежест.
"Не мога да се произнеса за причините. Вчера бяха взети проби от метала на езиковата част, проби и от раменната релса, които са дадени за химически анализ. Предстои и доста сериозна проверка сега на локомотивите, мерене на вагоните. Комисията има доста работа. Реално можем да кажем, когато получим резултатите от химическите проби и след приключване на проверките", коментира генералният директор на НКЖИ.
Красимир Папукчийски допълни, че не се съмнява в релсовия път.
"Това е една от най-натоварените гари в България, където минават среднодневно 150 влака. Нямам съмнения, че състоянието на железопътната инфраструктура е лошо за да преминават такива влакове", категоричен е Папукчийски.