Служебният министър на транспорта Христо Алексиев обяви, че смяната в ръководството на "Холдинг БДЖ" не е въпрос на реваншизъм от негова страна, а заради това, че били неглижирани големи инфраструктурни проекти. В интервю пред "24 часа" обяснява, че когато самият той е работел в компанията, не е можел сам да постигне резултати.
Фокусът на смененото сега от него ръководство бил в ремонти и рехабилитация, а не в инвестиционната програма, която би довела до повишаване скоростта на движение по основни маршрути, като София - Варна например.
Той смята, че трябва да се актуализира договора на компанията с държавата, тоест предвидените пари от бюджета да се насочат към такъв вид инвестиции, като и се завиши годишната сума от бюджета с около 30 - 40 млн. лв.
На въпрос дали прекратяването на рамковия договор за ремонти с фирмите "Трейс" и свързаната с дългогодишния депутат от ДПС Делян Пеевски "Водстрой" има общо с тях Алексиев посочва, че не е редно два консорциума да извършват ремонтите. "Няма отношение към фирмите, просто не е правилен принципът." Допълва, че по това рамково споразумение "са минавали" около 100 млн. лв. всяка година.
Министърът не е привърженик и на тезата, че парите от евентуалната бъдеща концесия на летище София трябва да се използват за покриване дълговете на БДЖ. "Парите просто ей така не е правилно да се дават", заключава той.