Основателят на социалната мрежа "Фейсбук" (Facebook) Марк Зукърбърг призова световните лидери, събрани на срещата на върха в Лима на Азиатско-тихоокеанското икономическо сътрудничество (АТИС), да работят за разпространението на интернет, което според него ще намали неравенството в доходите и ще подобри качеството на живот на стотици милиони хора по света, предаде "Асошиейтед прес", цитирана от БТА.
Зукърбърг поиска участниците във форума да подпишат "декларация за свързаност" (с интернет) и да се ангажират да работят с компании като неговата за създаване на инфраструктура, която да позволи на повече хора да имат достъп до интернет.
"Ако можем да свържем четирите милиарда души, които нямат връзка с интернет, можем да извадим стотици милиони от бедността", изтъкна създателят на "Фейсбук", който също присъства на срещата на страните от АТИС.
Мрежата, която вече има 1.79 милиарда ползватели, попадна под ожесточена критика в САЩ през последните дни, че не е успяла да спре фалшиви и погрешни информации, които според някои са повлияли на президентските избори. В изявление, качено в интернет след пристигането му днес в Лима, Зукърбърг отбеляза, че компанията му работи за отстраняване на този "относително малък обем" дезинформация в мрежата чрез различни средства, включително чрез по-лесно разпознаване на некоректна информация и докладването й.
Той обаче посочи, че проблемът е сложен технологично и философски и компанията не иска да бъде "арбитър на истината".
Критиките срещу "Фейсбук" са по повод фалшиви статии, пуснати по време на кампанията на Тръмп и масово споделяни от негови последователи.
Един от създателите на такива фалшиви сайтове, 38-годишният Пол Хорнър, обясни пред в. "Вашингтон пост", че без да иска е помогнал за избирането на републиканеца, а всъщност целта му е била да всее смут в кампанията му.
По-рано сайтът "Бъзфийд" (Buzzfeed US) съобщи, че Македония е станала предприятие за фалшиви статии по време на американската предизборна кампания. Най-малко 140 сайта, посветени на американската политика, са били създадени в малкото градче Велес. Те публикуват главно измислени статии в подкрепа на Тръмп, предназначени да бъдат споделяни във "Фейсбук" от неговите поддръжници.
Целта на тези млади македонци обаче не е да бъде избран Тръмп, а да спечелят пари благодарение на рекламния механизъм "Гугъл ад" (Google Ad), пишейки това, което американските консерватори искат да прочетат, изтъква авторът на публикацията.