Зукърбърг призова за повече интернет, отново отговори на критики за дезинформацията във "Фейсбук"

21.11.2016 | 09:30
по статията работи: econ.bg
Мрежата, която вече има 1.79 милиарда ползватели, попадна под ожесточена критика в САЩ през последните дни, че не е успяла да спре фалшиви и погрешни информации, които според някои са повлияли на президентските избори
Зукърбърг призова за повече интернет, отново отговори на критики за дезинформацията във "Фейсбук"
Снимка: БГНЕС

Основателят на социалната мрежа "Фейсбук" (Facebook) Марк Зукърбърг призова световните лидери, събрани на срещата на върха в Лима на Азиатско-тихоокеанското икономическо сътрудничество (АТИС), да работят за разпространението на интернет, което според него ще намали неравенството в доходите и ще подобри качеството на живот на стотици милиони хора по света, предаде "Асошиейтед прес", цитирана от БТА.

Зукърбърг поиска участниците във форума да подпишат "декларация за свързаност" (с интернет) и да се ангажират да работят с компании като неговата за създаване на инфраструктура, която да позволи на повече хора да имат достъп до интернет.

"Ако можем да свържем четирите милиарда души, които нямат връзка с интернет, можем да извадим стотици милиони от бедността", изтъкна създателят на "Фейсбук", който също присъства на срещата на страните от АТИС.

Мрежата, която вече има 1.79 милиарда ползватели, попадна под ожесточена критика в САЩ през последните дни, че не е успяла да спре фалшиви и погрешни информации, които според някои са повлияли на президентските избори. В изявление, качено в интернет след пристигането му днес в Лима, Зукърбърг отбеляза, че компанията му работи за отстраняване на този "относително малък обем" дезинформация в мрежата чрез различни средства, включително чрез по-лесно разпознаване на некоректна информация и докладването й.

Той обаче посочи, че проблемът е сложен технологично и философски и компанията не иска да бъде "арбитър на истината".

Критиките срещу "Фейсбук" са по повод фалшиви статии, пуснати по време на кампанията на Тръмп и масово споделяни от негови последователи.

Един от създателите на такива фалшиви сайтове, 38-годишният Пол Хорнър, обясни пред в. "Вашингтон пост", че без да иска е помогнал за избирането на републиканеца, а всъщност целта му е била да всее смут в кампанията му.

По-рано сайтът "Бъзфийд" (Buzzfeed US) съобщи, че Македония е станала предприятие за фалшиви статии по време на американската предизборна кампания. Най-малко 140 сайта, посветени на американската политика, са били създадени в малкото градче Велес. Те публикуват главно измислени статии в подкрепа на Тръмп, предназначени да бъдат споделяни във "Фейсбук" от неговите поддръжници.

Целта на тези млади македонци обаче не е да бъде избран Тръмп, а да спечелят пари благодарение на рекламния механизъм "Гугъл ад" (Google Ad), пишейки това, което американските консерватори искат да прочетат, изтъква авторът на публикацията.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 17.04   1355 г. – Във Венеция за заговор против местната аристокрация е екзекутиран Марино Фалиеро. 1397 г. – За първи път Джефри Чосър разказва своите Кентърбърийски...